PracaGrupypl.praca.dyskusjefrima w jednym pokoju › Re: frima w jednym pokoju
    From: "info40" <info40 malpa op kropka pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: frima w jednym pokoju
    Date: Sun, 16 Oct 2005 18:58:29 +0200

    Użytkownik "D" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:5af6.00000b8d.4352227b@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Chciałabym założyć firmę której siedzibą będzie jeden pokój w mieszaniu w
    którym
    > jestem zameldowana(mieszkanie formalnie należy do moich teściów). Będę jej
    > włascicielem i jedynym pracownikiem. Usługami świadczonymi będzie pisanie
    > tekstów (do czasopism, wydawnictw). Jakich potrzebuje zezwoleń i czy jest
    to w
    > ogóle możliwe?

    Na podstwie wlasnych doswiadczen z 15 lat prowadzenia dzialalnosci we
    wlasnym mieszkaniu moge Ci powiedziec, ze warunek jest jeden: klienci.
    Zdobadź klientow, zarob co m-c pieniazki a reszta to pryszcz. Oczywiscie
    mowie tu o zarobieniu troche wiecej niz skladka na ZUS.
    Przez tyle lat nie mialem zadnej kontroli w mieszkaniu, czasami trzeba bylo
    sie pofatygowac do US zeby cos tam poprawic w deklaracji podatkowej, czesto
    zreszta urzednicy maja juz wpisane poprawne kwoty, skladasz tylko podpis.

    Dopoki Twoj przychod nie przekroczy 800 tys. euro na rok dzialasz na ksiazce
    przychodow-rozchodow.
    Zakladajac, ze nie prowadzisz jakichs kombinacji z VAT-em (typu reeksport
    dyskietek na Ukraine po 100 tys. zl/szt), paliwami , zatrudnianie
    niepelnosprawnych itp to zasady rozliczen z US i ZUS sa proste, prostsze niz
    wypelnianie rocznego zeznania PIT-iles tam razem ze wspolmalzonkiem i
    ulgami. Nie masz ochoty sama tego prowadzic to bez problemu znajdziesz jakas
    ksiegowa/biuro rachunkowe, ktore to zrobi za niewielka oplata.

    Nie ma zadnych wymogow posiadania szyldu, adres mieszkania podajesz jako
    adres firmy, raczej obowiazkowy jest rachunek bankowy, ale to zaden problem,
    sa zreszta oferty typu rachunek firmowy i ROR w jednym.
    Co do lokalu no to nie wiem tylko co by bylo gdyby np. rodzinka dostawala
    jakies doplaty do czynszu z urzedu miasta.