PracaGrupypl.praca.dyskusjedziennikarz - freelancer › Re: dziennikarz - freelancer
    From: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dziennikarz - freelancer
    Date: Mon, 28 Aug 2006 19:26:59 +0200

    Dnia 8/28/2006 6:35 PM, Tomasz Dębiec wrote:
    > Zastanawiałem się nad zjawiskiem freelance w środowisku dziennikarzy i osób
    > utrzymujących się z pisania do magazynów, prasy, portali etc. nie będąc
    > jednocześnie stałymi pracownikami żadnej redakcji. Czy można się zajmować
    > tylko tym i mieć dochód na przyzwoitym poziomie? Oczywiście pomijam znane
    > osoby, które za jeden felieton zgarniają niezły kesz :)) Czy można się
    > przebić z dobrym materiałem np: do "Polityki" będąc anonimową osobą w
    > branży?
    > Jeśli macie jakieś doświadczenia lub obserwacje dotyczące tego zjawiska będę
> [...]

    Kilka lat temu (tak >6) zdarzyło mi się popełnić jeden artykuł do
    "Polityki" i dwa do Computerworlda, plus coś do czasopism komputerowych,
    na tematy komputerowo-naukowo-socjologiczno-pochodne. Nie potrafię teraz
    przypomnieć sobie, ile za nie zarobiłem, ale pamiętam, że byłem
    pozytywnie zaskoczony, szczególnie kwotą od "Polityki".

    Redaktor z CW zaczepiał mnie potem kilka razy, czy znów bym czegoś nie
    spłodził, ale jakoś mi się wtedy wena wyczerpała, a może miałem więcej
    obowiązków w etatowej pracy. Mam wrażenie, że łatwiej jest w okresie
    wakacyjnym, kiedy etatowi redaktorzy balują na Karaibach.

    Myślę, że zacznij najpierw od darmowych magazynów sieciowych, jestich
    parę na różne tematy, jak tam wyczujesz grunt, to na pewno łatwiej
    będzie Ci przebić się "w branży".

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Kiedy już o tym mowa, to ja chciałbym usłyszeć, jak się śmieje pan