PracaGrupypl.praca.dyskusjedyspozycyjność › Re: dyspozycyjność
  • Data: 2003-04-28 14:36:00
    Temat: Re: dyspozycyjność
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rozróżnij niewielką gratyfikację pieniężną (ale wystarczającą do
    zaspokojenia przeciętnych potrzeb) od pensji, która zmusza do notorycznego
    rezygnowania z rzeczy niezbędnych np. nie pozwala odłożyć na emeryturę, jak
    również zmusza do zachowań antyzdrowotnych itd. Jeżeli przy tym nbrakuje
    perspektyw na "lepsze jutro", to to można nazwać demotywacją właśnie.
    Przykłady które ty podałaś bazują na założeniu "jeśli teraz będę harował jak
    wół, to nie zarobię wprawdzie na mercedesa, ale i używany civic wystarczy -
    za parę lat za to mój wysiłek zaprocentuje". U nas widać niemało przykładów
    w stylu "jestem w okresie próbnym - mogę harować jak wół za 700 złotych, ale
    wiem, że za trzy miesiące i tak mnie wyleją, bo takie jest podstawowe
    założenie biznesplanu mojego pracodawcy"
    T.