PracaGrupypl.praca.dyskusjeduplikat świadectwa pracy › Re: duplikat świadectwa pracy
  • Data: 2003-10-11 18:59:38
    Temat: Re: duplikat świadectwa pracy
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bj9gdm$bti$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zacytowałaś
    >
    > Ale w praktyce tak dokladnie sie robi.

    > A to juz inna historia.
    >
    > m.
    >
    > Pracodawcy nie mogą mieć oryginałów świadectw pracy, ponieważ oryginał
    otrzymuje pracownik, a w aktach pozostaje jedynie kopia -potwierdzona przez
    pracownika - mam nadzieję- słowami "otrzymałem ...data...podpis" lub z
    adnotacją "wysłano poleconym w dn...." z piecz. i podpisem pracowniką, który
    tego dokonał. Więc nie możesz wystawiać świadectwa od now. Można jedynie
    zrobić ksero tej kopii i poświadczyć jego zgodność z dokumentem jaki
    znajduje się w aktach, z aktualną datą, lub wypisać nowe świadectwo z
    wyrażnym zaznaczeniem, że to duplikat ( duplikat dokumentu znajdującego się
    w aktach - duplikat z z aktualną datą) Swiadectwo przepisujesz toczka w
    toczkę tak jak było wystawione na aktualnym druku.
    Nie możesz pisać nowego świadectwa pracy w dodatku z poprzednią datą i na
    obowiązyjącym wówczs druku (nawiasem mówiąc w ciągu mojej pracy te druki
    zmieniały się przynajmniej z 6 razy i skąd będziesz pamiętać który druk w
    danym okresie obowiązywał - nie zazdroszczę szukania w ustawach) bobyłob to
    fałszerstwo. A jak napiszesz z datą bieżącą to ktoś jak będzie cwany to
    zażąda od Ciebie odszkodowania za okres zakończenia pracy do dnia wydania
    świadecwa pracy.