PracaGrupypl.praca.dyskusje › duplikat świadectwa pracy

  • 1. Data: 2003-09-03 11:35:50
    Temat: duplikat świadectwa pracy
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy sa jakies zasady/ przepisy regulujace wystawianie duplikatow swiadectw
    pracy?
    Mamy 2003r - mam wniosek o wystawienie duplikatu swiadectwa z 1996r. - wtedy
    byly inne wzory swiadectw. Czy wystawiajac duplikat powinnam go wystawic na
    wowczas obowiazujacym wzorze (skad go dzisiaj wziac?), czy na aktualnym?
    Jaka powinna byc data - tamta z 1996 (kiedy pierwotnie wystawiono
    swiadectwo), czy dzisiejsza kiedy ja wystawiam duplikat? Czy powinno byc na
    nim umieszczone slowo "duplikat"?
    Prosze o pomoc, rady - cokolwiek, moze ma ktos dowsiadczenie?
    Pozdrawiam
    Quit

  • 2. Data: 2003-09-03 12:21:00
    Temat: Re: duplikat świadectwa pracy
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Quit" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaka powinna byc data - tamta z 1996 (kiedy pierwotnie wystawiono
    > swiadectwo), czy dzisiejsza kiedy ja wystawiam duplikat? Czy powinno byc

    Wystawiasz na druku aktualnie obowaizujacym,
    data aktualna, nie musisz pisac ze to duplikat. Ot wystawiasz swiadectwo za
    tamten okres pracy tak jakby bylo nowe.

    m.

  • 3. Data: 2003-09-03 16:07:25
    Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bj4mb9$j9o$1@inews.gazeta.pl...

    > Wystawiasz na druku aktualnie obowaizujacym,
    > data aktualna, nie musisz pisac ze to duplikat. Ot wystawiasz swiadectwo
> [...]

    Moim zdaniem, powinien wystawić z tamtą datą na aktualnym druku i napisać na
    samej górze dokumentu "DUPLIKAT wystawiono dnia ...... z powodu..... "
    Duplikat - jak sama nazwa wskazuje to "to samo". Nie może więc być z
    dzisiejszą datą.

    pozdrawiam cieplutko
    misiczka z Wrocławia

    --
    Mężczyźni oddają duszę, jak kobiety ciało, stopniowo, strefami dobrze bronionymi.
    (Andre Maurois)

  • 4. Data: 2003-09-04 05:55:24
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samej górze dokumentu "DUPLIKAT wystawiono dnia ...... z powodu..... "
    > Duplikat - jak sama nazwa wskazuje to "to samo". Nie może więc być z

    w przypadku swiadectw pracy duplikat to jest skserowany dokument oryginalny
    i potwierdzony aktualna pieczecia z informacja ze to duplikat.

    W przypadku nie posiadania swiadectwa pracy, wystawia sie drugie za tamten
    okres z aktualna data, pieczecia i podpisami.

    Nie wiem czy tak to wyglada od strony prawnej, ale tak to sie robi w duzych
    fimach.

    m.

  • 5. Data: 2003-09-04 09:34:04
    Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bj6k48$i4$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem czy tak to wyglada od strony prawnej, ale tak to sie robi w
    duzych
    > fimach.

    I duże firmy potrafią popełniać błędy ;) W końcu pracują tam tylko ludzie :)
    A tak serio - zastanów się - gdybyś wystawiała duplikat faktury - z jaką
    datą być ją wystawiła? Z poprzednią, czy z nową? :)

    pozdrawiam cieplutko
    misiczka z Wrocławia

    --
    Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają koty
    i na tych, pokrzywdzonych przez los (O. Wilde)

  • 6. Data: 2003-09-04 10:01:14
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > A tak serio - zastanów się - gdybyś wystawiała duplikat faktury - z jaką
    > datą być ją wystawiła? Z poprzednią, czy z nową? :)

    Byc moze, ale chyba sie nie rozumiemy.
    Wydaje mi sie ze wyrazilam sie jasno.

    --w przypadku swiadectw pracy duplikat to jest skserowany dokument
    oryginalny
    --i potwierdzony aktualna pieczecia z informacja ze to duplikat.

    W koncu firma ktora wydaje swiadectwo pracy, ma jego kopie - musi miec jego
    kopie.

    m.

  • 7. Data: 2003-09-05 07:51:35
    Od: "misiczka" <m...@w...pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bj72h5$kc2$1@inews.gazeta.pl...

    > Byc moze, ale chyba sie nie rozumiemy.
    > Wydaje mi sie ze wyrazilam sie jasno.

    Rozumiemy się - chodzi mi o ten fragment "W przypadku nie posiadania
    świadectwa pracy, wystawia się drugie za tamten
    okres z aktualna data, pieczęcią i podpisami" a nie o ten który zacytowałaś
    :) Co do tego ksera z pieczęcią, to się zgadzam, ale znam pracodawców,
    którzy mają wszystko w d... i nie mają oryginałów świadectw pracy :/

    Ale, dalsza dyskusja chyba nie ma większego sensu :)

    pozdrawiam cieplutko
    misiczka z Wrocławia

    --
    Każdy, kto nie ma poczucia humoru
    zdany jest na łaskę i niełaskę otoczenia

  • 8. Data: 2003-09-05 08:10:34
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiemy się - chodzi mi o ten fragment "W przypadku nie posiadania
    > świadectwa pracy, wystawia się drugie za tamten
    > okres z aktualna data, pieczęcią i podpisami" a nie o ten który
    zacytowałaś

    Ale w praktyce tak dokladnie sie robi.

    > :) Co do tego ksera z pieczęcią, to się zgadzam, ale znam pracodawców,
    > którzy mają wszystko w d... i nie mają oryginałów świadectw pracy :/

    A to juz inna historia.

    m.

  • 9. Data: 2003-10-11 18:59:38
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bj9gdm$bti$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zacytowałaś
    >
    > Ale w praktyce tak dokladnie sie robi.

    > A to juz inna historia.
    >
    > m.
    >
    > Pracodawcy nie mogą mieć oryginałów świadectw pracy, ponieważ oryginał
    otrzymuje pracownik, a w aktach pozostaje jedynie kopia -potwierdzona przez
    pracownika - mam nadzieję- słowami "otrzymałem ...data...podpis" lub z
    adnotacją "wysłano poleconym w dn...." z piecz. i podpisem pracowniką, który
    tego dokonał. Więc nie możesz wystawiać świadectwa od now. Można jedynie
    zrobić ksero tej kopii i poświadczyć jego zgodność z dokumentem jaki
    znajduje się w aktach, z aktualną datą, lub wypisać nowe świadectwo z
    wyrażnym zaznaczeniem, że to duplikat ( duplikat dokumentu znajdującego się
    w aktach - duplikat z z aktualną datą) Swiadectwo przepisujesz toczka w
    toczkę tak jak było wystawione na aktualnym druku.
    Nie możesz pisać nowego świadectwa pracy w dodatku z poprzednią datą i na
    obowiązyjącym wówczs druku (nawiasem mówiąc w ciągu mojej pracy te druki
    zmieniały się przynajmniej z 6 razy i skąd będziesz pamiętać który druk w
    danym okresie obowiązywał - nie zazdroszczę szukania w ustawach) bobyłob to
    fałszerstwo. A jak napiszesz z datą bieżącą to ktoś jak będzie cwany to
    zażąda od Ciebie odszkodowania za okres zakończenia pracy do dnia wydania
    świadecwa pracy.