1. Data: 2003-09-03 11:35:50
Temat:duplikat świadectwa pracy
Od:"Quit" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy sa jakies zasady/ przepisy regulujace wystawianie duplikatow swiadectw
pracy?
Mamy 2003r - mam wniosek o wystawienie duplikatu swiadectwa z 1996r. - wtedy
byly inne wzory swiadectw. Czy wystawiajac duplikat powinnam go wystawic na
wowczas obowiazujacym wzorze (skad go dzisiaj wziac?), czy na aktualnym?
Jaka powinna byc data - tamta z 1996 (kiedy pierwotnie wystawiono
swiadectwo), czy dzisiejsza kiedy ja wystawiam duplikat? Czy powinno byc na
nim umieszczone slowo "duplikat"?
Prosze o pomoc, rady - cokolwiek, moze ma ktos dowsiadczenie?
Pozdrawiam
Quit

2. Data: 2003-09-03 12:21:00
Temat:Re: duplikat świadectwa pracy
Od:"magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Quit" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaka powinna byc data - tamta z 1996 (kiedy pierwotnie wystawiono
> swiadectwo), czy dzisiejsza kiedy ja wystawiam duplikat? Czy powinno byc

Wystawiasz na druku aktualnie obowaizujacym,
data aktualna, nie musisz pisac ze to duplikat. Ot wystawiasz swiadectwo za
tamten okres pracy tak jakby bylo nowe.

m.

3. Data: 2003-09-03 16:07:25
Od:"misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
wiadomości news:bj4mb9$j9o$1@inews.gazeta.pl...

> Wystawiasz na druku aktualnie obowaizujacym,
> data aktualna, nie musisz pisac ze to duplikat. Ot wystawiasz swiadectwo
> [...]

Moim zdaniem, powinien wystawić z tamtą datą na aktualnym druku i napisać na
samej górze dokumentu "DUPLIKAT wystawiono dnia ...... z powodu..... "
Duplikat - jak sama nazwa wskazuje to "to samo". Nie może więc być z
dzisiejszą datą.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Mężczyźni oddają duszę, jak kobiety ciało, stopniowo, strefami dobrze bronionymi.
(Andre Maurois)

4. Data: 2003-09-04 05:55:24
Od:"magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> samej górze dokumentu "DUPLIKAT wystawiono dnia ...... z powodu..... "
> Duplikat - jak sama nazwa wskazuje to "to samo". Nie może więc być z

w przypadku swiadectw pracy duplikat to jest skserowany dokument oryginalny
i potwierdzony aktualna pieczecia z informacja ze to duplikat.

W przypadku nie posiadania swiadectwa pracy, wystawia sie drugie za tamten
okres z aktualna data, pieczecia i podpisami.

Nie wiem czy tak to wyglada od strony prawnej, ale tak to sie robi w duzych
fimach.

m.

5. Data: 2003-09-04 09:34:04
Od:"misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
wiadomości news:bj6k48$i4$1@inews.gazeta.pl...

> Nie wiem czy tak to wyglada od strony prawnej, ale tak to sie robi w
duzych
> fimach.

I duże firmy potrafią popełniać błędy ;) W końcu pracują tam tylko ludzie :)
A tak serio - zastanów się - gdybyś wystawiała duplikat faktury - z jaką
datą być ją wystawiła? Z poprzednią, czy z nową? :)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają koty
i na tych, pokrzywdzonych przez los (O. Wilde)

6. Data: 2003-09-04 10:01:14
Od:"magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A tak serio - zastanów się - gdybyś wystawiała duplikat faktury - z jaką
> datą być ją wystawiła? Z poprzednią, czy z nową? :)

Byc moze, ale chyba sie nie rozumiemy.
Wydaje mi sie ze wyrazilam sie jasno.

--w przypadku swiadectw pracy duplikat to jest skserowany dokument
oryginalny
--i potwierdzony aktualna pieczecia z informacja ze to duplikat.

W koncu firma ktora wydaje swiadectwo pracy, ma jego kopie - musi miec jego
kopie.

m.

7. Data: 2003-09-05 07:51:35
Od:"misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
wiadomości news:bj72h5$kc2$1@inews.gazeta.pl...

> Byc moze, ale chyba sie nie rozumiemy.
> Wydaje mi sie ze wyrazilam sie jasno.

Rozumiemy się - chodzi mi o ten fragment "W przypadku nie posiadania
świadectwa pracy, wystawia się drugie za tamten
okres z aktualna data, pieczęcią i podpisami" a nie o ten który zacytowałaś
:) Co do tego ksera z pieczęcią, to się zgadzam, ale znam pracodawców,
którzy mają wszystko w d... i nie mają oryginałów świadectw pracy :/

Ale, dalsza dyskusja chyba nie ma większego sensu :)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Każdy, kto nie ma poczucia humoru
zdany jest na łaskę i niełaskę otoczenia

8. Data: 2003-09-05 08:10:34
Od:"magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Rozumiemy się - chodzi mi o ten fragment "W przypadku nie posiadania
> świadectwa pracy, wystawia się drugie za tamten
> okres z aktualna data, pieczęcią i podpisami" a nie o ten który
zacytowałaś

Ale w praktyce tak dokladnie sie robi.

> :) Co do tego ksera z pieczęcią, to się zgadzam, ale znam pracodawców,
> którzy mają wszystko w d... i nie mają oryginałów świadectw pracy :/

A to juz inna historia.

m.

9. Data: 2003-10-11 18:59:38
Od:"Majgocha" <m...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
wiadomości news:bj9gdm$bti$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> zacytowałaś
>
> Ale w praktyce tak dokladnie sie robi.

> A to juz inna historia.
>
> m.
>
> Pracodawcy nie mogą mieć oryginałów świadectw pracy, ponieważ oryginał
otrzymuje pracownik, a w aktach pozostaje jedynie kopia -potwierdzona przez
pracownika - mam nadzieję- słowami "otrzymałem ...data...podpis" lub z
adnotacją "wysłano poleconym w dn...." z piecz. i podpisem pracowniką, który
tego dokonał. Więc nie możesz wystawiać świadectwa od now. Można jedynie
zrobić ksero tej kopii i poświadczyć jego zgodność z dokumentem jaki
znajduje się w aktach, z aktualną datą, lub wypisać nowe świadectwo z
wyrażnym zaznaczeniem, że to duplikat ( duplikat dokumentu znajdującego się
w aktach - duplikat z z aktualną datą) Swiadectwo przepisujesz toczka w
toczkę tak jak było wystawione na aktualnym druku.
Nie możesz pisać nowego świadectwa pracy w dodatku z poprzednią datą i na
obowiązyjącym wówczs druku (nawiasem mówiąc w ciągu mojej pracy te druki
zmieniały się przynajmniej z 6 razy i skąd będziesz pamiętać który druk w
danym okresie obowiązywał - nie zazdroszczę szukania w ustawach) bobyłob to
fałszerstwo. A jak napiszesz z datą bieżącą to ktoś jak będzie cwany to
zażąda od Ciebie odszkodowania za okres zakończenia pracy do dnia wydania
świadecwa pracy.