PracaGrupypl.praca.dyskusjedostep do zawodu adwokata › Re: dostep do zawodu adwokata
    From: "Krzysztof Stachlewski" <s...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dostep do zawodu adwokata
    Date: Thu, 16 May 2002 11:47:24 +0200

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    news:3CE2ACA0.1090000@wp.pl...

    > Taki wybór masz - nikt nie broni leczyć się u kogo popadnie.
    > Nadmiar
    > urzędniczej kontroli jest kryminogenny i korupcjotwórczy - jednak
    > nigdzie na świecie nie jest tak, że wolno wszystko, każdemu i zawsze.
    > Gdyby można było leczyć ludzi bez znaczących uprawnień, to znalazłoby
    > się kilku takich, którym bardziej podobają się Twoje pieniądze, niż
    > studia medyczne i zesuliby Twój organizm za niezły grosz.

    Moja rodzina czasami doradza mi, jakie leki brać na daną przypadłość
    (nie ze wszystkich chodzę do lekarza). Czy moja rodzina wobec
    tego "leczy bez odpowiednich uprawnień" i jest to coś zasługującego
    na potępienie?

    > Idąc do
    > doktora nie pytasz go o dyplom, bo wiesz, że ktoś sprawdził go za
    > Ciebie.

    Oszust też może się zdarzyć.

    > Nie jest możliwe rozsądzanie o cudzych kwalifikacjach w każdej
    > sprawie, bo po prostu nie ma na to czasu.

    Pewnie, że nie ma. Dlatego potrzebne są różnorakie organizacje
    ceryfikujące zdolności tych lekarzy (uczelnie, szpitale...).
    I takie organizacje mogłyby udostępniać informacje o tym,
    kto jest przez nie certyfikowany. Mogłyby oznaczać gabinety
    "swoich" lekarzy odpowiednim logo.
    Że ktoś może wywiesić sobie takie logo, mimo certyfikacji?
    Cóż... teraz też oszust może się zdarzyć.

    A może doprowadzając twój pogląd do absurdu, dziennikarzem
    może być tylko ten, który skończył studia dziennikarskie?
    (Jak to chcą nasi rządzący...)

    Stach