PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobre CV :)

  • 31. Data: 2005-02-02 19:02:32
    Temat: Re: dobre CV :)
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >tresci zawarte w CV a szczegolnie w LM sa odpowiedzia na tresci zawarte
    >w ogloszenie o prace i wiadomomosci jakie mozna znalezc na sieci, u
    >znajomych itp, wiec jesli w ogloszeniu jak byk stoi mlody, kreatywny,
    >odporny na stres to dlaczego tego nie napisac w LM jesli tego wymagaja??
    >
    >papatki
    >kanta

    roblem w tym, ze napisac kazdy moze wszystko i tekst "jestem odporny na stres

    i kreatywny" u kogos, kto z definicji napisze wszystko poza falszowaniem
    twardych faktow, aby dostac prace, ma mala wartosc dowodowa.

    Dlatego kreatywnosc lepiej udowodnic piszac LM nie z szablonu, a odpornosc na
    stres podajac przyklad swojego sprawnego funkcjonowania w stresujacych
    warunkach. Wiekszosc przepisuje liste cech z ogloszenia bez zadnych komentarzy
    i dowodow. W sumie szkoda, ze nie jest przyjete zrobienie po prostu w LM

    abelki, z lewej "wymagana cecha", z prawej "dowod" - czyli gdzie i na czym

    sie to wycwiczylo.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 32. Data: 2005-02-02 19:12:52
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2005 19:55:19 +0100, Immona
    <c...@w...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > Jeden
    > pracownik pozwal bylego pracodawce za to, ze wystawil mu "tylko
    > przecietna"
    > opinie (nie bylo w niej nic negatywnego, ale superlatywow tez nie). Inny
    > sadzi
    > sie za to, ze go zwolnili po tym, jak sfalszowal sobie godziny pracy
    > wpisujac,
    > ze przepracowal wiecej niz rzeczywiscie (byl placony od godziny).
    > Argumentuje,
    > ze kiedys pracowal wiecej i nie wpisal i chcial to "wyrownac".

    Wyjatkowo dobra sumienna praca niemcow to mit. Znam przyklad z duzej
    niemieckiej firmy, gdy po wprowadzeniu kontroli satelitarnej wozow
    ciezarowych, okazalo sie ze kierowcy (rodowici niemcy) w jedna strone - do
    klientow jechali najkrotsza trasa po glownych drogach, a z powrotem ( o
    ile trasa szybko bezproblemowo zeszla) wracali bocznymi uliczkami wzdloz
    glownych (aby jechac wolno - ale jednoczesnie tacho nie wykazywalo
    zatrzymania). Cel - zeby przyjechac na koniec pracy i nie zalapac sie na
    dodatkowy kurs, wchodzacy juz na nastepna zmiane.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 33. Data: 2005-02-02 19:29:21
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Pajączek [Wed, 02 Feb 2005 17:26:12 +0100]:

    > Tak z ciekawości: co takiego ćwiczycie jeśli można spytać?

    Karate. Kyokushinkai jesli chodzi o scislosc. Byla to zreszta
    moja niechlubna proba powrotu na treningi po tych paru latach.

    Kira

  • 34. Data: 2005-02-02 19:33:14
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Pawel Kender Maczewski [Wed, 2 Feb 2005 16:40:14 +0100]:

    > wiesz, cisnąć o matę dziewczyną to co innego niż, dajmy na to,
    > wyciągnąć broń i strzelić uciekającemu złodziejowi w plecy.

    Owszem, ale chcesz sie zakladac ze ci rencisci-emeryci nie za
    bardzo potrafiliby mna o mate cisnac? Ochrona to ma byc wlasnie
    ochrona, a jakos bezpieczniej sie czuje w towarzystwie mlodego,
    sprawnego i wyszkolonego faceta niz starszego dziadka czy tego
    juz przyslowiowego inwalidy.

    > Tak czy inaczej, co innego trening a co innego RL.

    Zupelnie cos innego, to wiem sama. Ale przygotowanie masz,
    wycwiczone pewne odruchy masz. To jest cholernie wazne.

    > Ja się Ciebie naprawdę boję...

    Dopiero teraz?

    Kira

  • 35. Data: 2005-02-02 19:37:30
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >Wyjatkowo dobra sumienna praca niemcow to mit. Znam przyklad z duzej
    >
    >niemieckiej firmy, gdy po wprowadzeniu kontroli satelitarnej wozow

    W jednej sprawie zachwyca mnie tu jakosc - kontakty z klientami. Serwis, jego
    uprzemosc i kultura we wszelakich firmach i firemkach jest nienaganny, a
    szkolenia z tego zakresu ciesza sie wiekszym powodzeniem niz szkolenia z hard
    skills. Gospodarka, mimo swoich trudnosci, osiagnela tu poziom, na ktorym
    wlasnie tym najlatwiej konkurowac wartoscia dodana.

    A mentalnosc zalezy mocno od landu. Niektore landy maja mentalnosc wrecz
    slowianska :)

    BTW - Niemiec, ktory mnie wiozl samochodem, zlamal przepisy drogowe i zrobil
    to z duma i zaznaczajac, ze tego co robi nie wolno robic. Zastanawiam sie, czy
    to cos wyniesionego ze szkolenia odnosnie kontaktow miedzykulturowych z
    Polakami :D

  • 36. Data: 2005-02-02 19:38:34
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Immona [Wed, 02 Feb 2005 19:55:19 +0100]:

    > Nie tylko w Polsce jest cyrk. [...]

    Domyslam sie ;) Mam zreszta kumpla ktory od paru lat w Stanach
    siedzi i mowi ze to co tu ludzie odstawiaja to jeszcze bajka...

    Ciekawa jestem swoja droga jak wypadloby porownanie *ilosci*
    takich co dziwniejszych spraw.

    Kira

  • 37. Data: 2005-02-02 20:13:00
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    no ja zauważyłem, że moje szanse wzrosły
    (z 10x) jak wkleiłem do CV swoje zdjęcie...

  • 38. Data: 2005-02-02 20:45:31
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > no ja zauważyłem, że moje szanse wzrosły
    > (z 10x) jak wkleiłem do CV swoje zdjęcie...
    Przystojny musisz być :-))

  • 39. Data: 2005-02-02 20:53:36
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > znajomych itp, wiec jesli w ogloszeniu jak byk stoi mlody, kreatywny,
    > odporny na stres to dlaczego tego nie napisac w LM jesli tego wymagaja??
    Bo np. słowo kreatywność zastosowame w LM o kreatywności tego
    człowieka nie świadczy bynajmniej, a wręcz przeciwnie. Jeśli byłby
    kreatywny to tak napisałby LM, żeby z niego kreatywność wynikała bez
    nazywania jej.

  • 40. Data: 2005-02-02 20:57:25
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > To chyba zależy od stanowiska... O ile np handlowca przyjąłbym na
    > podstawie listu mot. (bo jak potrafił mnie tak zbajerować, to może i
    > klientów będzie umiał), o tyle już np ochroniarza - nie. Jednak
    > wolałbym osobę z doświadczeniem, papierami i pozwoleniem na broń niż
    > dobrego literata :)
    Jeżeli rekrutator życzy sobie LM (a przy takich stanowiskach
    najczęściej nie), to znaczy, ze chce tam coś mądrego znaleźć. Gdyby
    nie chciał, nie wymagałby LM. A może uważasz, że LM wymaga się po to,
    aby dziecku na makulaturę do szkoły dawać więcej papierów?