PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można znaleźć prace w wieku 46 lat??? › Re: czy można znaleźć prace w wieku 46 lat???
    From: "abb" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy można znaleźć prace w wieku 46 lat???
    Date: Tue, 3 Jun 2003 14:42:30 +0200

    Ja o tym wiedziałem już w roku 1986-87
    , na studiach miałem zajęcia z ekonomii z wykładowcą
    który niejednokrotnie bywał na zachodzie.
    Na jednym wykładów rozmowa zeszła na temat kapitalizmu.
    Wszyscy studenci byli bardzo za wprowadzeniem kapitalizmu w Polsce.
    Nasz wykładowca (młody wówczas człowiek) omal nie krzyczał na nas
    usilnie starając nam wytłumaczyć że tam na zachodzie nawet tylko trochę
    starszych już w ogóle nie chcą zatrudniać. Że tam ludzie popełniają
    samobójstwa.
    I że prawda jest jedna - trzymają ludzi w bezrobociu , po prostu za mordę,
    i na zachodzie już świadomość dojrzewa.
    I że żadne teorie o tym że pracy nie ma , bo gospodarka w danej chwili
    jest w stagnacji po prostu jest pozbawiona sensu; zwalniaja ludzi ,
    związki zawodowe coś tam wywalczą to zaraz znów zatrudniają i tak bawią się
    w kotka i myszkę.
    Że zbliża się olbrzymi kryzys kapitalizmu ponieważ praca staje się
    w coraz większym stopniu zautomatyzowana i coraz mniej potrzeba ludzi
    do pracy i trzeba się dzielić pracą. Ale burżuazja na to nie chce sie
    zgodzić
    Dla nas owczesnych studentów żyjących w socjalizmie to co starał się nam
    wyjaśnić
    było zupełną abstrakcją.
    Jednak wszystko się to sprawdziło we współczesnej Polsce.
    Nasza tragedia polega jednak na tym że cały przemysł został zniszczony.
    I dlatego w Polsce po prostu nie ma gdzie ludzi zatrudnić.
    Pozdrawiam

    http://www.gazeta.pl/usenet/