PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy mozna znalezc prace?

  • 21. Data: 2007-01-05 16:15:49
    Temat: Re: czy mozna znalezc prace? [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1167999661.907365.114230@42g2000cwt.googlegroup
    s.com
    u...@g...pl <u...@g...pl> pisze:

    > Tak ale niektórzy są tu pierwszy raz, niektórzy pierwszy raz piszą
    > i tego nie wiedzą.
    Nazwij mnie netykietystą-fundamentalistą ale powiem, że powinni. Jak się
    gdzieś przychodzi, nawet wirtualnie, to trza się umieć zachować.
    Przecię

    > Można zwrócić uwagę, ale nie w ten sposób: "nie masz pracy bo
    > nawet nie umisz czytnika ustawić". Wiem że nie dosłownie tak to
    > było, ale tak to zabrzmiało.
    Jestem innego zdania. To tak nie zabrzmiało - to było zwyczajne
    stwierdzenie, że z tą znajomością komputera to nie jest tak jak Joanna sądzi
    i podałem uzasadnienie tego twierdzenia. Nic tam nie ma o pracy ani o
    rzekomym związku z jej brakiem, a za cudze "wariacje na temat" odpowiadać
    przecież nie mogę.
    Posunę się nawet do twierdzenia, że lepiej się o tym dowiedzieć anonimowo na
    grupie, niż np. z przekonaniem o swych umiejętnościach pójść do pracy i tam
    dać plamę.
    No przynajmniej ja tak uważam.

    > Żeby nie słyszeć docinków, że nie używam polskich liter;-).
    No popatrz, a tego to dla odmiany ja się nie czepiam, choć sam zazwyczaj
    używam polskich znaków diakrytycznych. Może dlatego, że zaczynałem kiedyś na
    Debianie i brak polskich ogonków był dla mnie normalny, może dlatego, że
    rozumiem iż nie każdy siedząc gdzieś za granicą musi mieć polski SO, a może
    dlatego, że w niektórych miejscach sam piszę bez nich. ;)
    Niemniej napisanie zwrotu "zrób mi łaskę" bez polskich literek może wzbudzić
    kontrowersje... ;))

    > Chyba tak, jeszcze nikt na mnie nie nakrzyczał ;-). Dobrze że piszę
    > przez google to nie mam problemu z czytnikiem ;-)
    Zasadniczo - nie, ale delimiter by się przydał.
    A czemu przez google, jeśli wolno spytać?

    > Tak podsumowując, chciałbym apelować o trochę więcej życzliwości
    > dla tych mniej zorientowanych i szukających tu pomocy. Oni i tak mają
    > jakiś kłopot, więc dołowanie ich za jakieś drobnostki napewno im
    > nie pomaga
    Nie przesadzaj z tym dołowaniem, cóż to - mimozy są oni?
    Twardym trza być, nie mniętkim! ;)
    Nie wiem od jak dawna Ty na newsach (ja od lat, zaczynałem jak jeszcze BBS-y
    podniecały ;)), a w hierarhii pl. też już trochę. I uważam, że naprawdę nie
    powinno się wykazywać totalnego lenistwa, przyłażenia z pytaniami które
    powtarzają sie co kilka dni, a odpowiedź jest na kliknięcie mychą. Potem
    szukasz po archiwach i przedzierasz się przez tony śmiecia zanim dotrzesz do
    potrzebnej informacji. Czy może - jako internetowy Matuzalem - nie
    zauważyłem, że netykieta to już tylko termin historyczny, taki archaizm?

    Jotte

  • 22. Data: 2007-01-05 17:25:35
    Temat: Re: czy mozna znalezc prace?
    Od: Darek_K <d...@g...pl>

    On Wed, 3 Jan 2007 17:17:15 +0100, "Joanna" jz10 wrote:

    >Witam,
    >jestem absolwentką uniwersytetu, nieszczesna humanistka, skonczylam
    >podyplomowo marketing i zarzadzanie, znam niemiecki, ale nie perfekt.
    >Poszukuje pracy we Wroclawiu, teraz wlasnie zredukowali moj etat.
    >Wyslaalm mase ofert i nic.
    >Chcialabym zarabiac w granicach 1300- 1600 netto.
    >Czy sa wsrod Was osoby, ktorym udalo sie bez protekscji znalezc prace?
    >Pozdrawiam!
    >Joanna

    Witam,

    A może lepiej sie zastanowić co chciałabyś robić, kim być, jakie
    zadania wykonywać tak by praca sprawiała satysfakcje, a następnie
    wyszukać firmy które pasują do twoje profilu i do nich bezpośrenio sie
    zwracać - sprawdzona metoda :-)

    Pozdrawiam

    Darek.

  • 23. Data: 2007-01-05 17:30:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enltji$10t$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nazwij mnie netykietystą-fundamentalistą ale powiem, że powinni. Jak się
    > gdzieś przychodzi, nawet wirtualnie, to trza się umieć zachować.
    > Przecię
    Przecież to chyba zrozumiałe - miało być.

    Jotte

  • 24. Data: 2007-01-05 19:10:04
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 05 Jan 2007 14:53:25 +1300, Immona wrote:

    >... albo, ze nie masz znajomych :) - po przyjezdzie do innego kraju
    >bylam we wlasnie takiej sytuacji.

    Hmm, to trochę dziwne :> Rzadko się zdarza, że człowiek nie ma żadnych
    znajomych. Nawet jak się wyjeżdża za granicę, to bardzo często jedzie
    się z kimś, co ułatwia wiele spraw (we dwoje lub troje jest po prostu
    łatwiej i dzięki temu szybciej tworzy się nową "sieć" znajomych),
    ewentualnie jedzie do kogoś znajomego lub wcześniej chociaż zbiera
    jakieś informacje od znajomych znajomych.

    >Ale poza tym to bardzo dobrego posta napisales.

    A dziękuję, kiedyś zastanawiałem się nawet nad skleceniem jakiegoś
    małego serwisu poświęconego szukaniu pracy, ale stwierdziłem że tego
    jest już tyle w sieci, iż kolejne wypociny będą raczej zbyteczne.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 25. Data: 2007-01-06 00:45:10
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bremse wrote:

> [...]
    > ewentualnie jedzie do kogoś znajomego lub wcześniej chociaż zbiera
    > jakieś informacje od znajomych znajomych.

    Jechalam z, a raczej za druga osoba, ale poza tym nie znalam absolutnie
    nikogo w NZ. Wszelkie polskie znajomosci byly calkowicie nieprzydatne.
    Prace znalazlam wieszajac swoje dane na odpowiednim portalu - po
    niecalych dwoch tygodniach ktos sie odezwal i zaprosil. Chodzi mi o to,
    ze skorzystanie ze znajomych to jeden z mozliwych kanalow, ale nie
    nalezy go przedstawiac jako podstawowego czy najwazniejszego, bo w ten
    sposob tylko glosisz teze, ze prace sie zdobywa przez znajomosci i ze
    bez nich sie nie da. A to moze powaznie zniechecic osoby, ktore naprawde
    nie maja znajomych lub zadni z ich znajomych nie sa w stanie pomoc, bo
    sa np. sami bez pracy lub z zupelnie innego srodowiska.

    > A dziękuję, kiedyś zastanawiałem się nawet nad skleceniem jakiegoś
    > małego serwisu poświęconego szukaniu pracy, ale stwierdziłem że tego
    > jest już tyle w sieci, iż kolejne wypociny będą raczej zbyteczne.

    Materialow, ktore sa typu "niekomercyjna praca spoleczna dla dobra
    ludzkosci" ;) nie nalezy traktowac w kategoriach konkurencji, a tylko i
    wylacznie wlasnej potrzeby ich publikowania.

    Ja myslalam o kodeksie pracy w wersji "for dummies", czyli napisanym
    takim jezykiem, ze siedmiolatek zrozumie roznice np. miedzy
    wypowiedzeniem a porozumieniem stron. Kolorowo i z obrazkami. Wydaje mi
    sie, ze istnieje powazna potrzeba spoleczna. :)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 26. Data: 2007-01-07 05:20:50
    Od: u...@g...pl

    Jotte napisał(a):.
    > A czemu przez google, jeśli wolno spytać?

    Dobre pytanie. Kiedyś miałem problemy z synchronizowaniem dlatego
    uzywałem googl i tak już się przyzwycziłem. Właśnie próbuje
    znów to zrobić przez Outluk expres, ale też mam problem z
    synchronizacją. Jaki serwer najlepjej wybrac?

    Usjwo

  • 27. Data: 2007-01-07 13:46:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1168147250.420373.98930@42g2000cwt.googlegroups
    .com
    u...@g...pl <u...@g...pl> pisze:

> [...]
    > znów to zrobić przez Outluk expres, ale też mam problem z
    > synchronizacją. Jaki serwer najlepjej wybrac?
    Nie wiem, używałem różnych bo szukałem takiego żeby nie zabraniał
    cancelowania.
    Teraz używam news.dialog.net.pl też nie mogę zrobić cancel, ale z
    synchronizacją problemów nie mam. Tyle, że czasem odświeża z opóźnieniem,
    ale inne też tak mają.

    Jotte

  • 28. Data: 2007-01-08 01:39:12
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sat, 06 Jan 2007 13:45:10 +1300, Immona wrote:

> [...]
    >nie maja znajomych lub zadni z ich znajomych nie sa w stanie pomoc, bo
    >sa np. sami bez pracy lub z zupelnie innego srodowiska.

    Nie chodziło mi o to, że bez znajomości się nie da. Tylko o to, że
    wykorzystywanie znajomości przy szukaniu pracy jest wciąż
    niedoceniane. A jak już ktoś gdzieś o tym wspomni, to najczęściej ma
    na myśli jakąś patologię.

> [...]
    >wypowiedzeniem a porozumieniem stron. Kolorowo i z obrazkami. Wydaje mi
    >sie, ze istnieje powazna potrzeba spoleczna. :)

    Hmm, to może jak już spłodzimy jakieś teksty dla dobra ludzkości, to
    byśmy się zgadali i jakoś w jednym miejscu je wywieszali?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 29. Data: 2007-01-08 08:54:06
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bremse wrote:

> [...]
    > wykorzystywanie znajomości przy szukaniu pracy jest wciąż
    > niedoceniane. A jak już ktoś gdzieś o tym wspomni, to najczęściej ma

    Problem w tym, ze w warunkach ostrego niedoboru miejsc pracy i
    desperacji kandydatow wykorzystywanie znajomosci jest niezwykle podatne
    na patologie. Nie znaczy to, ze nie nalezy korzystac z tej dobrej
    wersji, ale nie nalezy sie dziwic ludzkim skojarzeniom.

    <priv>

    > Hmm, to może jak już spłodzimy jakieś teksty dla dobra ludzkości, to
    > byśmy się zgadali i jakoś w jednym miejscu je wywieszali?

    Jakby co, masz miejsce u mnie na pasnik.pl, w wybranej poddomenie lub
    jako czesc glownej, jak wreszcie ja zrobie - moze mnie to zmotywuje do
    ruszenia z tym, bo mam troche materialow, tylko od dawna nie mam
    motywacji do grzebania sie w przerabianiu tego na HTML.

    </priv>

    I.