PracaGrupypl.praca.dyskusjeczas pracy a spoznienia › Re: czas pracy a spoznienia
  • Data: 2008-05-06 13:32:15
    Temat: Re: czas pracy a spoznienia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fvp6gk$14b$1@atlantis.news.neostrada.pl Ghost
    <g...@e...pl> pisze:

    > Tak, kurna bez kodeksow ani rusz, czlowiek z czlowiekiem
    Zakładasz - błędnie jak sądzę, że zawsze mamy do czynienia z relacją
    człowiek-człowiek.
    A ja widzę relację człowiek-pracodawca.

    > musi rozmawiac za
    > posrednictwem jakichs spisow i paragrafow.
    Rozmawia się takim językiem, jaki jest w stanie pojąć druga strona. Inaczej
    rozmowa nie ma sensu.
    Czasami niezbędne jest rozmawianie językiem gestów, jeśli rozumiesz co mam
    na myśli...

    > Albo jest sie hoojem i kodeks
    > nic nie pomoze (recze Ci, co najwyzej pogorszy sprawe),
    Bzdura, mylisz się. Często właśnie kodeks pozwala uzyskać co się należy.

    > albo czlowiekiem i
    > kodeks zbedny bo nie ma takich sytuacji.
    Tu też się mylisz. Możesz nawet pomylić się biorąc hooja za człowieka albo
    (wprawdzie znacznie rzadziej) odwrotnie. Gdyby kodeksy, ustawy, i w ogóle
    prawo nie były potrzebne to by nie powstały, potrzeba jest bowiem matką
    wynalazku.

    Większość ludzi to pracownicy - ludzie pracy najemnej. Dla nich kodeks pracy
    to powinna być podstawowa lektura, jest to bowiem akt prawny w jakimś
    stopniu niwelujący nierówność stron stosunku pracy. Oczywiście nie można
    nikomu nakazać być mądrym ani zakazać bycia głupcem.
    Jest jednak takie powiedzenie, które powinno dać do myślenia tym, którzy
    mają zaiplementowaną tę funkcję - nieznajomość prawa szkodzi.

    --
    Jotte