PracaGrupypl.praca.dyskusjecudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE) › Re: cudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE)
  • Data: 2006-01-02 11:21:57
    Temat: Re: cudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE)
    Od: "xcom24" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czasami lepiej nie wdawac sie w dyskusje o byle czym, lecz poznizsze az
    prosi sie o komentarz:

    "Michał" <m...@s...net> wrote in message

    > [cut]

    > +
    > = "Mlodszy Programista (J2EE)"??

    Dlaczego ma to miec lub nie miec zwiazku z programowaniem w J2EE?
    Programowanie to jednak szersza dziedzina niz sama znajomosc J2EE. Czy
    przerabianie czesci kodu z Visual Studio (gdzie korzysta sie wlasnie z VS)
    na J2EE nie ma zwiazku z J2EE? Btw w niektorych narzedziach RAD (np.
    PowerBuilder) mozna pisac aplikacje J2EE (kod Java) - no ale oczywiscie o
    tym to wiedziec nie trzeba lub mozna to przemilczec...
    :P

    > Poza tym "metodologia modelowania systemów" to nauka o badaniu i
    > rozwijaniu metod modelowania - doktorat z inżynierii oprogramowania
    > byłby zdecydowanie na miejscu ;).

    Osoba, ktora pisze takie "farmazony" chyba zupelnie nie zdaje sobie sprawy,
    co oznacza modelowanie systemow inf. Uprzedzajac pytanie odpowiem: to
    rowniez znajomosc UML (czytanie i analiza gotowych diagramow), umiejetnosc
    zastosowania w praktyce (programujac) modelu/modeli systemow. To takze
    znajomosc narzedzi sluzacych do modelowania (np. Oracle Designer, Rational
    Rose, Sybase PowerDesigner).
    Kazdy student 3-4 roku informatyki powinien posiadac juz takie
    umiejetnosci - coz nie wszyscy uwazali na wykladach lub nie wszyscy
    skonczyli opowiednie studia...

    Application

    > wtf? Sybase EAServer??
    > a pewnie po prostu jakiś tam serwer aplikacyjny...
    Po co pisac o czyms, o czym sie nie ma zielonego pojecia? :)

    > Kolejność wymagań w oryginalnym ogłoszeniu też arcychaotyczna - najpierw
    > "technologia XML" (btw, co to jest konkretnie "technologia XML" z punktu
    > widzenia programisty J2EE?), potem VS i C++ Builder (?!), ...,
    > umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja pracy, ..., JSP (dopiero
    > teraz), JS/HTML/CSS.
    A moze doszukajmy sie jakiegos sensu:
    - na poczatku podajemy zawsze oczekiwania dotyczace wyksztalcenia
    - podajmy pozniej przydatne umiejetnosci: XML, RAD (PowerBuilder jako np.
    narzedzie wytwarzania), SQL, modelowanie systemow,
    - umiejetnosci miekkie
    - i na koncu - najwazniejsze umiejetnosci z punktu widzenia stanowiska

    Poza tym znow chyba brak wiedzy lub totalne ignoranctwo:
    Czy znajomosc XML ogranicza sie tylko do rozszyfrowania skrotu (no i znow
    kazdy powie przeciez ze zna XML)? A co z XSL, optymalizacja XML pod katem
    przesylania danych, WebServices, XMLHttpRequest, i innymi?

    > W ostatnim czasie na ppd sporo było dyskusji o tym, jak sklecić czytelne
    > i atrakcyjne CV. Może przydałby się wątek, jak czytelnie i atrakcyjnie
    > sformułować ofertę pracy?
    >
    > Bo, na ten przykład, po kiego kija wymagać w ogłoszeniu pracy dla
    > programisty "umiejętności pracy w zespole" i "dobrej organizacji pracy",
    > skoro te cechy są bardzo trudne do określenia w swoim własnym przypadku,
    > a każdy (programista w szczególności) i tak jest pewien, że je posiada?

    Widocznie osoba, ktora pisze takie bzdury nie nadaje sie do pracy w zespole
    a o organizacji pracy to nie wie chyba nic... Rzeczywiscie - piszmy programy
    w jednym wierszu, zapomnijmy o komentarzach i mamy chyba wzorzec lansowany
    przez uzytkownika "Michal".
    Nie ma juz osob, ktore szukaja pracy, gdzie nie beda musialy "meczyc sie"
    wspolpraca w jakims zespole? Wedlug mnie tacy jeszcze istnieja...

    > I ten "dynamiczny rozwój", ech...
    >
    > pozdrawiam,
    > --
    > mgl

    Refleksja na koniec: minely juz czasy gdy programista nazywalo sie jedynie
    osobe piszaca programy w Assemblerze. Czasy sie zmieniaja i nawet od
    programistow wymaga sie juz nieco wiecej i oczekuje sie nieco szerszego
    spojrzenia na wytwarzane oprogramowanie...

    Generalnie po co komentowac czyjes wymagania, jak nie ma sie zielonego
    pojecia jakie one w rzeczywistosci sa? Rozne sa stanowiska i zadania do nich
    dopisane, wiec smieszne sa takie dyskusje.

    Czasami wspolczuje niektorym firmom, ze maja takich pracownikow jak...
    Wedlug mnie mamy pierwszego kandydata do odstrzalu :)

    Pozdrawiam
    xcom