PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej? W zaięgu "mozliwosci...
  • Data: 2004-11-12 17:52:04
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej? W zaięgu "mozliwosci...
    Od: MP <z...@b...adresu.tu> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Immona,
    W Twoim liście z 12 listopada 2004 (16:53:50) można wyczytać:
    I> Spolecznie nikt nic nie zrobi - ale jak program jest sensowny i ma
    I> szanse przyniesc efekty, to jest duza szansa uzyskania na niego
    I> kasy z funduszy strukturalnych i normalnego zaplacenia wszystkim
    I> przy nim pracujacym.
    Nie jest to aż tak wiele pracy :). Tydzień? Może trzy... A może parę
    dni - nie znam się. A 1-2 osoby do pomocy fachowej wystarczy.

    I> MP (Marku?), nie rozumiem tej tajemniczosci. MySQL i PHP wyglada tak, jakby
    I> chodzilo o jakis sensowny system kojarzenia pracodawcow z pracownikami
    I> online, baze danych po prostu. Mozesz sie konspirowac albo napisac otwarcie
    Owszem - baza stanowi część projektu. Napisać otwarcie też należy, w...
    odpowiednim momencie - po uzgodnieniach możliwości technicznych i
    innych oraz - pozyskaniu kilku pasjonatów z "wpływami".
    Czyżby nie było ludzi, co kiedyś szukali, mieli problemy... a teraz chcą pomóc
    innym? Nie wierzę. Może się mylę, ale wtedy z wiatrakami nie mam zamiaru
    sam walczyć. To tylko propozycja, bo pomysł już jest.

    I> zarysy pomyslu - malo wierze w to, ze grupe pilnie sledza agenci firm
    I> rekrutacyjnych :) i ze umknelo im cos, na czym moga zarabiac grube
    Nie chodzi o zarabianie, ale przeszkadzanie :). Realne...

    I> Jesli na tym da sie zarabiac grube pieniadze, to zrob biznes i
    I> niech Ci sie powodzi z korzysciami dla bezrobotnych przy okazji - troche mi
    I> dziwnie wyglada zbieranie wolontariuszy do "lukratywnego" pomyslu.
    Ależ można. Nie wymyślam nic nowego, tylko "składam klocki". Niestety
    - zarabianie wyklucza cały sens pomysłu i nie zrobi nic dobrego.
    Komercyjność ma to do siebie, że liczy się efekt dla organizatora,
    kosztem użytkowników "gry". Perpetum mobile nie istnieje :).
    Oczywiście - mogę to zrobić jako firma - żaden problem. Tyle, że żadna
    inicjatywa firmowa nie będzie miała znaczenia tak dużego, jak społeczna.
    A w końcu chodzi o realne korzyści w dużej skali. I co gorzej - bez
    udziału wielkich funduszy państwowych, co musi się wiązać z małym
    zainteresowaniem czynników oficjalnych.

    I> Jesli sie
    I> nie da na tym zrobic biznesu, tylko inicjatywa jest pomocowa - opisz, jesli
    I> ma sens, to te rzadowe patronaty naprawde istnieja (np. nad wspomnianym
    I> montowaniem terminali na pocztach przez Work Service).
    Ma sens tylko jedna taka inicjatywa w kraju. A nawet linuxów jest już
    tyle, że chętny za zmianę systemu nie wie za co się złapać :).

    I> I jeszcze jedno - jako inicjatywa grupy prywatnych osob z ppd masz male
    I> szanse na media, Urzedy Pracy i partie - choc nie mowie, ze nie da sie tego
    I> zrobic.
    Pewnie że się da. Poparcie osób wpływowych też można uzyskać. Im
    więcej tym lepiej :). Jeśli ZPDŚ odpowiedziało :), to czemu inni nie?
    Oczywiście - to problem i dlatego mam nadzieję, że - skoro już
    napisałeś - nie zaniechasz...

    --
    Pozdrowienia,
    MP