PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
  • Data: 2004-11-10 08:03:54
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "macko42" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur R. Czechowski <a...@h...pl> napisał(a):

    > Mylisz podaż z popytem. Człowiek posiadający wykształcenie umie więcej
    > (a przynajmniej taką mamy nadzieję) niż student. Ale pracodawcy do danego
    > zadania wystarczą (albo tak się tylko pracodawcy zdaje) kwalifikacje
    studenta.
    > Nawet, jeśli założymy, że student zrobi gorzej (co niekoniecznie musi być
    > prawdą), to stojąc przed wyborem:
    > - mieć zrobione dobrze za X złotych
    > - mieć zrobione średnio za X/2 złotych
    > Pracodawca często wybierze ten drugi wariant. A to, że czasem to średnio
    > okaże się kiepsko i w efekcie po wykonaniu przez kogoś poprawek łączne
> [...]

    jesli mowimy o rzeczach troche wiekszych i skomplikowanych, to obawiam sie,
    ze koszty moga byc znacznie, znacznie wieksze niz 2X.
    Jesli chcesz powiedziec, ze wielu managerow to glaby, ktore widza tylko
    tabelke z kosztami i przychodami, to ja sie z tym zgadzam ;)
    Nie wiem jak jest z robieniem grafiki czy innych rzeczy,
    ale jesli chodzi o programistow, to studentow owszem spotkalem, ale raczej
    robiacych jakies ogony (pomijajac bardzo nie liczne wybitne jednostki).
    Jesli ktos liczyl na to, ze utrzyma sie z takich ogonow, z ktorych utrzymuja
    sie studenci i zatrzymal sie na takim poziomie, to jest to raczej juz tylko
    jego problem. Akurat w tym fachu IMO jest sporo ofert wymagajacych
    doswiadczenia i troche wiekszych umiejetnosci (czyli raczej niedostepnych
    dla studentow), dlatego nie sadze, ze mozna powiedziec, ze rynek jest zepsuty
    przez studentow. Rynek prostych, malych robotek - moze i tak.