PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic z kasa › Re: co zrobic z kasa
    From: "Jacek Domański" <j...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic z kasa
    Date: Fri, 18 Jan 2002 18:11:35 GMT

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3127.00000120.3c46805d@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Przypuscmy ze mam 200000. Czy wystarczy to na rozkrecenie jakiegos
    biznesu?
    > Moze jakies sugestie?
    >
    > Przypuscmy ze mam 200000. Czy wystarczy to na rozkrecenie jakiegos
    biznesu?
    > Moze jakies sugestie?

    Witam,

    Jesli nie masz wlasnego pomyslu mozesz poszukac kogos z takim pomyslem, a
    bez pieniedzy - bedziesz wowczas inwestorem strategicznym (tak to sie chyba
    nazywa). W tym sek tylko zeby trafic na kogos uczciwego - bo rozumiem ze
    interes ma byc uczciwy... Wydaje mi sie jednak, ze teraz okres nie jest
    najlepszy na zakladanie firmy - odplyw kasy u ludzi - nawet najlepszy
    produkt moze sie nie sprzedac jesli nie jest produktem pierwszej potrzeby.
    Podobnie z uslugami. Moze lepiej faktycznie zainwestowac w obligacje i
    poczekac na lepsza koniunkture - przez ten czas probujac znalezc pomysl na
    dzialalnosc, a jednoczesnie starac sie podszkolic troche z dziedzin
    zwiazanych z prowadzeniem firmy - to sie przyda na pozniej.
    Wydaje mi sie ze bez odp. przygotowania to nic nie wyjdzie z tego. Moze
    przy faktycznie duuzej kasie jest inaczej - wtedy mozna sobie kupic
    wszystkich potrzebnych specjalistow. Gorzej tylko z zaufaniem - w jakis
    sposob trzeba jednak nad nimi sprawowac kontrole, bo moga zrobic w trabe
    :-))) Tak czy inaczej wiedza jest niezbedna.

    Trzeba sie zastanowic czy ta dzialalnosc ma byc skierowana do
    przedsiebiorstw czy ludzi indywidualnych, czy ma to byc produkcja, handel
    czy uslugi.
    No i czy maja to byc rzeczywiste potrzeby czy tez - ze tak to nazwe -
    "potrzeby wmowione" - tzn. ze tworzy sie produkt, a gdy jest, za pomoca
    reklamy wciska sie ludziom, ze to im wlasnie jest potrzebne.
    Przy malych funduszach (a 200 000 to raczej maly fundusz) radzilbym kierowac
    sie ku rzeczywistym potrzebom, bo na duza reklame trzeba wydac duzo kasy....
    :-))

    Jednym slowem - gotowego rozwiazania nie ma, bo mozliwosci jest zbyt duzo.
    Radzilbym startowac w dzialalnosci na ktorej sie najlepiej znasz, ew.
    najpierw starac sie poznac dany temat (jesli sa rokujace nadzieje ze dana
    dziedzina moze wypalic), a potem rozkrecac dzialalnosc....

    Powodzenia :-))

    Pozdrawiam,

    Jado.