PracaGrupypl.praca.dyskusje › co znaczy to pojęcie?

  • 1. Data: 2003-04-02 17:00:22
    Temat: co znaczy to pojęcie?
    Od: "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl>

    W ogloszeniach Biuletynu Sluzby Cywilnej spotkalam taki warunek dla
    kandydatów na pracownikow:

    - poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli "poufne"

    Co to oznacza, bo dla mnie jest to zupelnie niezrozumiale?

  • 2. Data: 2003-04-02 17:29:16
    Temat: Re: co znaczy to pojęcie?
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b6f4sh$10k$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Co to oznacza, bo dla mnie jest to zupelnie niezrozumiale?
    >
    > poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli zastrzeżone, poufne tajne
    uzyskuje sie poprzez pełnomocnika d/s tajnych ministerstwa (zależnie gdzie
    ma byc praca) w departamencie spraw obronnych.
    Wypełnia sie 30 str. ankiety i czeka nawet do 3 miesięcy.
    Wymaganie takiej klauzuli dostatecznie blokuje miejsce dla czlowieka spoza
    wybranej grupy pracowników. Proponuje pominąć takie ogłoszenia - kandydat
    już prawdopodobnie został "wybrany"

  • 3. Data: 2003-04-02 17:54:28
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > - poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli "poufne"
    >
    > Co to oznacza, bo dla mnie jest to zupelnie niezrozumiale?

    Jeżeli Cię wstępnie zakwalifikują do pracy to z zakładu pracy otrzymasz ankietę
    która po wypełnieniu przez Ciebie zostanie przesłana do terenowej Agencji
    Bezpieczensta Wewnętrznego celem sprawdzenia Twojej osoby czy możesz pracować
    na dokumentach niejawnych o klauzuli "poufne". Po otrzymaniu odpowiedzi
    pozytywnej zostaniesz przyjęty do pracy. Taki tok postępowania jest zgodny z
    ustawą o ochronie informacji niejawnych. Sprawdzenie Twojej osoby przez ABW
    trwa dość długo. POzdrawiam.

  • 4. Data: 2003-04-06 09:15:58
    Od: "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl>

> [...]
    > ustawą o ochronie informacji niejawnych. Sprawdzenie Twojej osoby przez

    Hmmm odnioslam wrazenia (po przeczytaniu ogloszenia o pracy), ze ja takie
    poswiadczenie juz musze miec skladajac dokumenty przy ubieganiu sie o
    stanowisko... Czyzby JLR mial racje i osoba do pracy juz dawno zostala
    wybrana, a ogloszenie jest formalnoscia podobnie jak z niektorymi
    przetargami publicznymi? Ech.... jak tak, to znowu widmo posiadania
    znajomych z duzymi plecami bedzie mnie straszyc :(

    Pozdrawia i dzieki za wyjasnienia
    Quit

  • 5. Data: 2003-04-06 12:37:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Quit napisał:

> [...]
    > przetargami publicznymi? Ech.... jak tak, to znowu widmo posiadania
    > znajomych z duzymi plecami bedzie mnie straszyc :(

    Moze i trzeba miec znajomosci.

    Z drugiej strony - poczytaj ogloszenia o prace (sluzba cywilna) do
    roznych WKU i innych wojskowych instytucji - o ile sie nie myle takie
    dokumenty sa w nich codziennoscia. Moze po prostu wystarczy odbebnic
    sluzbe wojskowa w kancelarii i moze po prostu liczba osob z takimi
    uprawnieniami jest dosyc znaczna z uwagi na w/w sluzbe wojskowa.

    Flyer