PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciaza a praca-prosze o pomoc

  • 1. Data: 2007-12-01 21:53:38
    Temat: ciaza a praca-prosze o pomoc
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Witam
    Wlasnie sie dowiedzialem ze bede tata:), dziewczyna jest w 6 tyg ciazy,
    obecnie pracuje jednak moje obawy budzi fakt co bedzie dalej. Otoz pracuje
    ona na umowe na czas okreslony do dnia 31.12.2007, jest to jej kolejna umowa
    na czas okreslony (zdajsie ze 3), z tego co zdazylem przeczytac to jesli
    teraz powie ona pracodawcy ze jest w ciazy to on moze ja zwolnic, gdyz umowa
    konczy sie przed 3 miesiacem ciazy. czy ja to dobrze zrozumialem?? najlepiej
    bylo by nic nie mowic do czasu przedluzenia jej umowy ale obawiam sie ze
    bedzie musiala isc na zwolnienie juz teraz i pracodawca sie dowie. Czy moze
    jednak ten koniec umowy niema znaczenia i bedzie musiala byc zatrudniona do
    dnia porodu?? a co dalej z urlopem macierzynskim??
    prosze o szybka pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-01 23:20:30
    Temat: Re: ciaza a praca-prosze o pomoc
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fisl4n$1tn$1@news.onet.pl, *grigor* wrote:
> [...]
    > Otoz pracuje ona na umowe na czas okreslony do dnia 31.12.2007, jest
    > to jej kolejna umowa na czas okreslony (zdajsie ze 3), z tego co

    To najpierw ustal dokladnie czy to zdajsie 3 czy zdajsie 2ga i dokladnie
    jakie to byly umowy.
    Czy kazda z nich byla umowa o prace na czas okreslony a nie umowa probna. Bo
    to duza roznica w tym momencie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-12-02 00:30:51
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fisqiq$f94$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > jakie to byly umowy.
    > Czy kazda z nich byla umowa o prace na czas okreslony a nie umowa probna.

    no tak cos kojaze ze przy 3 umowie staje sie ona umowa na czas nieokreslony,
    ale z kolei tez czytalem teraz, ze w/g nowych przepsow ma to przestac
    obowiazywac\ lub juz przestalo Sprawdze to z rana co z tymi umowami ale
    raczej byla to juz 3 umowa zawsze na czas okreslony na 1 rok.

  • 4. Data: 2007-12-02 09:00:01
    Od: "JerzBoro" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiazywac\ lub juz przestalo Sprawdze to z rana co z tymi umowami ale
    > raczej byla to juz 3 umowa zawsze na czas okreslony na 1 rok.

    Jeżeli była 3-cia i nie było pomiędzy nimi przerwy dłuższej niż jeden
    miesiąc, to z mocy prawa stała się umową na czas nieokreślony.
    O jakich nowych przepisach wspominasz ???

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-12-02 09:33:04
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "JerzBoro" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiąc, to z mocy prawa stała się umową na czas nieokreślony.
    > O jakich nowych przepisach wspominasz ???

    ok przyjmijmy ze jest to druga umowa dopiero wiec jak to wyglada od strony
    prawa pracy?? moze zostac zwolniona czy nie jesli powie szefowi??
    przypominam ze umowa konczy sie za miesiac a to dopiero poczatek ciazy (6
    tydz.)??

  • 6. Data: 2007-12-02 10:18:49
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

> [...]
    > miesiąc, to z mocy prawa stała się umową na czas nieokreślony.
    > O jakich nowych przepisach wspominasz ???

    Sprawdzilem dokladnie, spraw wyglada tak:
    1. umowa na okres probny 3 mies. miejsce pracy X
    2 umow cza okreslony 3 miesiace miejsce pracy X
    3 umowa czas okreslony 4 miesiace miejsce pracy X
    5. umowa na czas okreslony 1 rok miejsce pracy X
    4. umowa na czas okreslony (1 rok) ,zmiana miejsca pracy (Y), i nazyw firmy
    (wlasciciel ten sam), adres firmy ten sam
    5 umowa na czas okreslony 2 lata, zmiana adresu firmy, miejsce pracy Y

    wiec jak to wyglada w praktyce? wydaje mi sie ze dopiero teraz powinna miec
    umowe na czas nieokreslony? strasznie to zagmatfane z tymi umowami ale widac
    taka politykla wlasciciela:(

  • 7. Data: 2007-12-02 13:43:33
    Od: "iM@T" <m...@o...eu>

    grigor wrote:
> [...]
    > umowe na czas nieokreslony? strasznie to zagmatfane z tymi umowami ale widac

    a dlaczego mowisz ciagle o zwolnieniu... pracodawca moze po prostu nie
    przedluzyc umowy gdy sie dowie ... ja bym nic nie mowil ;p

  • 8. Data: 2007-12-02 15:03:46
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Uzytkownik "iM@T" <m...@o...eu> napisal w wiadomosci

    > a dlaczego mowisz ciagle o zwolnieniu... pracodawca moze po prostu nie
    > przedluzyc umowy gdy sie dowie ... ja bym nic nie mowil ;p

    wlasnie tylko dlaczego te przepisy sa tak durne, ze jesli kobiecie konczy
    sie umowa przed 3 miesiacem to moze zostac nie przedluzona, a jesli konczy
    sie po 3 to musi byc przedluzona. ja rozumie umowy na czas probny itp. ale
    nie ze ktoras tam z koleii.

  • 9. Data: 2007-12-02 17:38:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fiu0pr$c32$1@news.onet.pl grigor
    <grigor@no_spam_tenbit.pl> pisze:

    > Sprawdzilem dokladnie, spraw wyglada tak:
    > 1. umowa na okres probny 3 mies. miejsce pracy X
    Ta się nie liczy.

    > 2 umow cza okreslony 3 miesiace miejsce pracy X
    To jest pierwsza umowa umowana czas określony.
    Najważniejsze - kiedy zawarta? Czy po wuniowstąpieniu?

    > 3 umowa czas okreslony 4 miesiace miejsce pracy X
    Musisz podać terminy umów, żeby ccoś wnioskować.

    > 5. umowa na czas okreslony 1 rok miejsce pracy X
    J.w.

    > 4. umowa na czas okreslony (1 rok) ,zmiana miejsca pracy (Y), i nazyw
    > firmy (wlasciciel ten sam), adres firmy ten sam
    Troche podśmiarduje, ale nie ma zakazu aby jeden właściciel miał kilka
    "firm" i umieścił ich siedziby pod tym samym adresem.

    > 5 umowa na czas okreslony 2 lata, zmiana adresu firmy, miejsce pracy Y
    Zmiana adresu firmy jest bez znaczenia.

    > strasznie to zagmatfane z tymi umowami
    Nie aż tak bardzo.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-12-02 21:01:27
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    >W wiadomości news:fiu0pr$c32$1@news.onet.pl grigor

    > Ta się nie liczy.

    > To jest pierwsza umowa umowana czas określony.
    > Najważniejsze - kiedy zawarta? Czy po wuniowstąpieniu?

    niestety ale 01.10.2003 data zawarcia.