PracaGrupypl.praca.dyskusjechce sie zwolnic... › Re: chce sie zwolnic...
  • Data: 2003-02-26 17:19:21
    Temat: Re: chce sie zwolnic...
    Od: flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news.tpi.pl napisał:

    > oj zebys sie nie zdziwil.
    > Moja poprzednia firma tak sie pozbyla pracownika, ze sprawdzal go kadrowiec.
    > Wg opinii kadrowca, nie bylo nikogo w domu ( zwolnienie bylo z przykazaniem
    > lezenia) a wg pracownika, on byl w domu, ale sie kapal.
    > No i co?
    > No i zwolnili go :)
    > natychmiast.

    No i byl noga do kwadratu, ze nie wniosl sprawy do SP - moze jeszcze sie
    nie przedawnila, wiec jest szansa. Pomijajac moje ponizsze rozwazania o
    tym, czy zwolnienie na "lezenie" dotyczy tylko stanu czy tez okreslonego
    miejsca, zawsze mogl sie bronic tym, ze jako osoba samotna musial
    spelnic swoje podstawowe potrzeby fizjologiczne np. siedzial w WC,
    poszedl kupic jedzenie lub wyszedl w celach "leczniczych" do apteki. Wg
    mnie pracodawca moze miec uzasadnione watpliwosci w sytuacji kiedy zdola
    udowodnic zainteresowanemu korzystanie ze zwonienia w sposob niezgodny z
    zaleceniami ale z poprawka na sprawy lecznicze i fizjologiczne, tj.
    zdola go namierzyc np. na dyskotece, na rowerze itd.

    > Zus kontroluje dopiero w momencie gdy zaczyna placic. Wiec chyba 3
    > tygodniach ciaglego zwolnienia ( moje dane dotycza mojej choroby sprzed
    > 2lat, wiec mogly sie zdewaulowac).
    > Wtedy napewno przyjezdza lekarz z zusu i cie bada :)

    E, chyba wzywa na komisje?

    Wtedy trzeba zalatwic zwolnienie bez kwalifikacji do lezenia - na
    marginesie, obowiazek "lezenia" dotyczy stanu a nie miejsca, wiec rownie
    dobrze mozna lezec w Tatrach albo u rodzicow (przeciez chory traci
    czesciowa zdolnosc do zajmowania sie soba). ;)

    Dobrym i nie ryzykownym wyjsciem (nie ma na swiadectwie pracy) jest
    odwiedzenia psychiatry w celu zidentyfikowania np. "zespolu stresu
    przewleklego" - mysle, ze dwa tygodnie "chodzonego" zwolnienia to
    minimum w takim schorzeniu.

    Flyer