PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak zgody na rozwiazanie umowy › Re: brak zgody na rozwiazanie umowy
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak zgody na rozwiazanie umowy
    Date: Fri, 06 Dec 2002 02:38:10 +0100

    aoraat wrote:

    > A swoja drogą jeżeli pracownik ma 3 dni na poinformowanie pracodawcy o
    > chorobie, czy to oznacza że przez trzy dni nie musi nikogo
    powiadamiać że ma
    > zwolnienie lekarskie?(np)

    Moze sie zmienilo w ciagu ostatniego roku, ale wczesniej pracownik mial
    siedem dni na zlozenie zwolnienia pod grozba zmniejszenia zasilku
    chorobowego i tylko z tego powodu. Ale to wynikalo z innych zrodel a nie
    Kp. W Kp znalazlem tylko taki kawalek:

    art 53 par 1 pkt 2
    Pracodawca moze rozwiazac umowe o prace bez wypowiedzenia w razie
    nieusprawiedliwionej nieobecnosci pracownika w pracy, z przyczyn innych
    niz wymienione w pkt. 1, trwajace dluzej niz 1 miesiac;

    art 53 par 3
    Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia nie moze nastapic po
    stawieniu sie pracownika do pracy w zwiazku z ustaniem przyczyny
    nieobecnosci;

    Nie jestem dyplomowanym kadrowcem, ale dla mnie oznacza to, ze w
    sytuacji braku wiadomosci od pracownika:

    - pracodawca moze "zatrzymac" wynagrodzenie z tytulu
    nieusprawiedliwionej nieobecnosci (art. 80), po powrocie pracownika
    bedzie musial mu wyrownac wynagrodzenie;
    - pracownik moze olewac pracodawce przez caly miesiac - potem wylatuje -
    wyszedlem z zasady, ze ten artykul dotyczy wiedzy pracodawcy o powodach
    nieobecnosci pracownika, a nie stanu faktycznego nieznanego pracodawcy;
    - jezeli jednak pracownik dostarczy zwolnienie moze sobie chorowac
    zgodnie z art 53 par 1 pkt 1.

    Ciekaw jestem czy to prawidlowa interpretacja.

    Flyer