PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak zgody na rozwiazanie umowy › Re: brak zgody na rozwiazanie umowy
    From: b...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak zgody na rozwiazanie umowy
    Date: 5 Dec 2002 15:47:49 +0100

    > nic juz nie
    > zrobicie. Uziemieni na 6 miesięcy, jesli mu się
    > będzie chciało tyle chorować.

    Ja rozumiem, ze zalozenie jest takie: facet sciemnia i nie jest naprawde chory.
    Prosze uwazac, bo osobiscie znam przypadek pracodawcy, ktory na takiego
    pracownika naslal ZUS, tenze ZUS potraktowal goscia b. ostro (wezwanie na
    komisje dostal 10 godz. przed terminem, zazadano dostarczenia pelnej
    dokumentacji lekarskiej - facet leczy sie na chorobe przewlekla - po czym
    zbadalo go konsylium zlozone z 6 [sześciu!] lekarzy specjalistow, typu
    pulmonolog, kardiolog, alergolog...). Niestety, pracodawca mial pecha: chociaz
    zwolnienie lekarskie tego kolegi zbieglo sie z okresem bardzo potęznych
    redukcji w firmie, to jednak _nie było_ naciągane.
    Ale jesli jestes pewna/pewien, ze ten czlowiek klamie, to po 33 dniach choroby
    ZUS przybiegnie do niego w podskokach. Zreszta pracodawca ma prawo do
    wczesniejszej kontroli.
    > A czy fakt, ze przebywajac na zwolnieniu stawil sie w pracy, nie stanowi
    > naruszenia warunkow zwolnienia lekarskiego???
    Nie - jesli na zwolnieniu nie bylo adnotacji: "musi lezec". Swoja droga dziwie
    sie pracownikowi, ze mimo iz spodziewal sie zwolnienia, to jednak przyszedl do
    pracy.
    Aha - wypowiedzenie w jakim trybie: dyscyplinarne, zwykle, redukcja? Czy
    czlowiek ma umowe stala czy czasowa? Jesli stala, to czy podano przyczyne
    wypowiedzenia? Jaki jest termin rozwiazania umowy?
    Pozdr
    Ste