PracaGrupypl.praca.dyskusje › błąd pracownika - firma płaci

  • 1. Data: 2004-03-25 08:12:02
    Temat: błąd pracownika - firma płaci
    Od: "Payk" <m...@N...icpnet.pl>

    witam

    mam pytanie
    czy firmy są jakoś ubezpieczone na wypadek błedu pracownika (błedu
    popełnopnego w pracy, który obiąza firmę dodatkowymi kosztami - tak jakby
    karą)
    czy firmy mają jakis dodatkowy budżet na takie sytuacje?
    jezeli w umowie miedzy firma a pracownikiem nie ma nic wspomnienego odnosnie
    takich sytuacji (a wiec co firma zrobi jak pracownik nawali :o) ) to jak
    rozwiazuje sie problem? polubownie rozmowa szefa z pracownikime?

    pzdr payk

    ps
    mam nadzieje ze nie wyrazałem sie zbyt enigmatycznie :o)

  • 2. Data: 2004-03-25 09:26:20
    Temat: Re: błąd pracownika - firma płaci
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Thu, 25 Mar 2004 09:12:02 +0100, na pl.praca.dyskusje, Payk napisał(a):

> [...]
    >
    > pzdr payk
    >
    > ps
    > mam nadzieje ze nie wyrazałem sie zbyt enigmatycznie :o)

    firmy raczej nie maja specjalnych rezerw na bledy pracownikow .Jak szkoda
    byla umyslna to naprawiasz ja w pelnej wysokosci, a jak nie to nie wiecej
    jak 3miesieczne wynagrodzenie.Mysle, ze pokorna rozmowa z szefem /o ile
    jeszcze tam pracujesz/ jak najbardziej wskazana.

  • 3. Data: 2004-03-25 10:24:32
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Payk; <c3u48i$tvj$1@topaz.icpnet.pl> :

> [...]
    > takich sytuacji (a wiec co firma zrobi jak pracownik nawali :o) ) to jak
    > rozwiazuje sie problem? polubownie rozmowa szefa z pracownikime?

    Oczywiście - musisz być Prezesem, wtedy w ramach gratyfikacji firma
    ubezpiecza Cię przed odpowiedzialnością cywilną wobec firmy. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 4. Data: 2004-03-25 10:34:40
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Payk" <m...@N...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy firmy są jakoś ubezpieczone na wypadek błedu pracownika (błedu
    > popełnopnego w pracy, który obiąza firmę dodatkowymi kosztami - tak jakby

    Jeśli bład pracownika skutkuje szkodą którą firma wyrządza jakiejś
    firmie/osobie trzeciej, to tak - odpowiedzialnośc cywilna w działalności
    gospodarczej.

    > czy firmy mają jakis dodatkowy budżet na takie sytuacje?

    Nie wiem, ale zazwyczaj nie

> [...]
    > takich sytuacji (a wiec co firma zrobi jak pracownik nawali :o) ) to jak
    > rozwiazuje sie problem? polubownie rozmowa szefa z pracownikime?

    To zależy... jak wina umyślna, pracownik płaci w pełnej wysokości szkody.
    Jak wina nieumyślna, do wysokości 3-ch miesięcznych pensji (pewnie brutto).
    Możliwość polubownego załatwienia zawsze istnieje - nawet przy szkodzie
    umyślnej, ale do tego potrzebna jest wola dogadania sieze strony firmy

  • 5. Data: 2004-03-25 16:50:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 10:26:20 +0100, piotr <x...@x...pl>
    zakodował:

    >byla umyslna to naprawiasz ja w pelnej wysokosci, a jak nie to nie wiecej

    Na jakiej podstawie "w pełnej wysokości"?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2004-03-26 10:34:36
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Thu, 25 Mar 2004 17:50:10 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kaizen napisał(a):

    > Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 10:26:20 +0100, piotr <x...@x...pl>
    > zakodował:

    > Na jakiej podstawie "w pełnej wysokości"?

    kodeks pracy dzial V
    art. 116 pracodawca musi uzasadnic i wykazac wysokosc szkody
    art.122 szkoda umyslna - w pelnej wysokosci.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-03-26 11:02:38
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    > firmy raczej nie maja specjalnych rezerw na bledy pracownikow .
    jesli jest to firma budowlana ( w innych nie pracowalem) to powazny
    zleceniodawca projektu lub wykonastwa jego bezwzglednie wymaga tzw.
    "ubezpieczenia od błedu w sztuce" , wiec jest to rodzaj funduszu na błędy
    pracowników. jesli to robi firma krzak1 z firma krzak2 po najnizszych
    kosztach ,z niekompetentnymi ludzmi, z najtanszymi materialami, itd,
    itd...to sami sobie sa winni i niech sie martwia. przysłowie ludowe: "chytry
    płaci dwa razy".
    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów