PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odwołanie z ZUS a SAD

  • 1. Data: 2004-03-25 07:59:50
    Temat: Odwołanie z ZUS a SAD
    Od: "Mariusz" <m...@v...pl>

    2 lata temu miałem wypadek w pracy po którym przez miesiąc miałem noge w
    gipsi. Jestem ubezpieczony w Comercial Union i ZUS. Miałem 2 oddzielne
    komisje lekarskie w odstepnie 1 tygodnia. CU przyznało mi 10% uszczerbku na
    zdrowiu, ZUS 0%. Złożyłem odwołanie do Sądu Pracy w sprawie ZUS-u. Na
    komisji którą miałem ostatnio ZUS nie zmienił zdania i potwierdził 0%. W
    kwietniu mam rozprawę z Sądzie. Czego mogę się spodziewać na tej rozprawie.
    Ewentualnie jakie dokumenty na nia przygotować?

    2. Czy można zgłosić w Sądzie chorobę która pojawiła się 2 m-ce po 1-szej
    komisji i nie była zgłoszona a jest bezpośrednio związana z wypadkiem.

  • 2. Data: 2004-03-25 09:04:21
    Temat: Re: Odwołanie z ZUS a SAD
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rozprawie.
    > Ewentualnie jakie dokumenty na nia przygotować?

    Walcz z tymi darmozjadami w ZUS !!

    Natomiast - tak z ciekawości: coś ty za polisę miał w CU? Tam żebyś dostał
    kasę to musiałoby ci uciąć tą nogę...

    > 2. Czy można zgłosić w Sądzie chorobę która pojawiła się 2 m-ce po 1-szej
    > komisji i nie była zgłoszona a jest bezpośrednio związana z wypadkiem.

    IMHO tak - ale sądu to raczej Twoja choroba nie interesuje bo jej nie będzie
    leczył. Zgłosić musisz ROSZCZENIE związane z tą chorobą i uzsadnić je

  • 3. Data: 2004-03-25 09:17:14
    Od: "Mariusz" <m...@v...pl>

    > Natomiast - tak z ciekawości: coś ty za polisę miał w CU? Tam żebyś dostał
    kasę to musiałoby ci uciąć tą nogę...

    Nic podobnego. Mamy umowę zakładową. A kolano było nieca nadkruszone.

  • 4. Data: 2004-03-26 17:53:50
    Od: "eva" <e...@N...com.pl>

> [...]
    >
    > 2. Czy można zgłosić w Sądzie chorobę która pojawiła się 2 m-ce po 1-szej
    > komisji i nie była zgłoszona a jest bezpośrednio związana z wypadkiem.

    Odpowiem ci dokladnie, czego mozesz sie spodziewac. Wprawdzie nie byl to Sad
    Pracy , ale taki zwykly, ale widze duza analogie. Sad wyslucha
    przedstawiciela ZUSu i przyzna mu racje, poniewaz sad NIE jest lekarzem i
    nie moze podwazac opinii innych lekarzy. Mialm prawie identyczna sytualcje w
    najblizszej rodzinie- ZUS czegos odmowil - odwolismy sie do sadu, w sadzie
    facet z ZUSu przedstawil opinie lekarza, ktory w ZUSie wydal zaskarzana
    decyzje i sad stwierdzil, ze nie ma podstaw do jej podwazenia wiec ja
    "utrzymal w mocy". To jest rutynowe dzialanie. Rozprawy odbywaja sie co 15
    min (moze 30) i dokladnie wszyscy odchodza z kwitkiem.
    ZUS jest instytucja panstwowa, wiec w ramach ogolnych oszczednosci na
    wszystkim odmawiaja wszytkim wszystkiego za zgoda i aprobata naszego
    panstwa, sad tez jest instytucja panstwowa, wiec maja tych samych
    przelozonych (przepraszam za ta spiskowa teorie dziejow, ale jestem nadal
    wsciekla, choc wydarzenie mialo miejsce 2 lata temu)

    Ja uwazam, ze powinienes miec opinie innego lekarza i pewnie musi to byc
    biegly sadowy (mysle, ze ich listy musza byc dostepne w sadzie), wtedy sad
    ma dwie sprzeczne opinie i wtedy wszystko jest mozliwe

    Generalnie uwazam, ze masz przechlapane, ale powinienes walczyc do
    zwyciwestwa. Wtedy walczylismy ze smiertelna choroba kogos w rodzinie i nie
    mielismy glowy do wojny z ZUSem, ale ja w ramach osobistego protestu od
    tamtego wydarzenia nie place z wlasnej woli zadnych mandatow, ani innych
    oplat karnych nalozonych przeze mnie przez panstwo. Musza sie zdrowo
    nachodzic zanim cos im zaplace.
    Pozrawiam - Ewa