PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Fri, 31 Oct 2003 22:45:44 +0100

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bntok8$b4h$1@news.onet.pl...

    > Mieszkam w Krakowie, w wylegarni informatykow (AGH :) ), wymagania mam,
    ale
    > nie sa one jakos specjalnie wielkie. Wymagam doswiadczenia w budowie
    > wiekszych, a najlepiej duzych serwisow (serwis to nie to samo co wizytowka
    > firmy) oraz bardzo dobrej znajomosci PHP 4, MySQL 4 i SMARTY.

    Moze osoby, ktore z sukcesem braly udzial w podobnych do wspomnianego
    projektach (odrozniam serwis od wizytowki ;)) maja juz "czas zajety"
    kolejnymi wdrozeniami, majac juz marke i kontakty, uniemozliwiajac
    jednoczesnie zdobycie doswiadczenia tym, ktorych nie chcesz brac? Podobnie
    jak ci, ktorych wspominalas, ze wyszkolilas w przeszlosci - umieja juz cos,
    maja wdrozone projekty w liscie referencyjnej, zalapali sie gdzies na stala
    wspolprace i nie wroca do ciebie?
    Caly czas wydaje mi sie, ze twoja oferta jest bardziej skierowana do
    wspolpracy biznesowej niz jako praca. Powinnas wedlug mnie szukac wsrod
    istniejacych firm (jednoosbowych ;)) informatycznych a nie ludzi szukajacych
    pracy lub fuchy. Dawalas ogloszenie na portale wolnych strzelcow oraz na
    grupy ogloszeniowe biznesowe? Takze na grupach dyskuskusyjnych zwiazanych z
    PHP i pokrewnymi moglabys wylowic zainteresowanych?

    Tak koresponduje w tym poscie, bo wpienia mnie takie narzekanie na
    "pseudobezrobocie" bez krytycznego spojrzenia na przyczyne problemow danego
    pracodawcy, a raczej w tym przypadku raczej zleceniodawcy.
    W twoim przypadku ci co umieja to nie maja czasu pracowac dla ciebie, a z
    kolei ty nie masz czasu szkolic tych, ktorzy maja czas na wspolprace z toba
    ;)

    Jedna przyczyne problemu sama zdefiniowalas w kolejnych postach, jako slabe
    kwalifikacje absolwentow bezposrednio po uczelni do samodzielnej pracy w
    twoich projektach, wynikajace z braku praktyki.

    Moze w zwiazku z tym, oplacaloby ci sie jednak, patrzac perspektywicznie,
    wziasc absolwenta za 400 zl + zus na staz absolwencki (jesli masz DG, to
    masz prawo zatrudniac), podpisac z nim cyrograf i po 2 miesiacach "krotkiej
    smyczy" miec na reszte tego okresu (roku) wykwalifikowanego
    wspolpracownika za nieduze stale pieniadze, ktory nie ucieknie natychmiast
    po szkoleniu do lepszej czy wiekszej firmy?
    Jesli faktycznie warunki finansowe jakie oferujesz standardowo sa tak
    atrakcyjne jak zapewnialas, to w dluzszej perspektywie zarobisz na tym.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##