PracaGrupypl.praca.dyskusjeakcja › Re: akcja
    From: "_Zibi_" <n...@w...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: akcja
    Date: Sat, 28 Aug 2004 13:58:45 +0200

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:cgpo7c$4cp$1@inews.gazeta.pl...

    > wiesz, chyba lepiej mysleć za siebie a nie za innych. jezeli potrzebujesz
    na
    > szybko zarobku to takich firm jest na pęczki, a wiadomo że za grosze nie
    > będziesz żyć wiecznie. Póki nie ma czegoś lepszego to warto się chyba
    > trzymać czegoś co daje cokolwiek większe od nic. takie jest moje zdanie.

    Jest dużo racji w tym co piszesz ale jest i też druga strona medalu - psuje
    to rynek pracy. Jest to błędne koło.

    Podam Ci przykład jednego z mocodawców. Gość kupuje z lekka podniszczony
    hotel. Przez dwa lata remontuje i robudowuje go. Do przetargu stają firmy.
    Firmy zaniżają do tego stopnia koszty że są zmuszone częściowo zatrudniać
    ludzi na czarno, koniec końców mocodawca wiedząc o tym wystrchnął co
    niektóre fimy na dudka wykorzystując fakt zatrudniania na czarno. Hotel
    ukończony, mocodawca zaczyna zatrudniać właśnie za te 500 - 600 zł +
    ewentualne obciązenia(rozbity talerz czy inne w zależności od stanowiska).
    Ukończyłeś studia czy inne wykształcenie otrzymałeś i zaczynasz pracować za
    taką pensję to raczej totalne nieporozumienie. Na pytanie o za niską pensję
    otrzymiesz odpowiedź - "taki rynek pracy". Z tego co wiem rotację ma piękną.
    Rozumiem kapitalizm ale gdzieś winien być początek i koniec tego jakby nie
    było oszustwa. Kto na tym traci? My wszyscy po kolei. Bezrobotni są dalej
    bezrobotnymi, nie odprowadzają podatków za pracę na czarno, dalej pracujący
    kładą na ich ubezpieczenie. Pieniądze płyną dalej ostrym ciurkiem do tych
    mocodawców i nikt nie zamierza tego przerwać. To jest ta praca za 600zł
    owszem rozumiem jeśli ktoś nie ma sródków do życia to i tego się podejmie
    ale gdzie w tym wszytkim jest sens i logika.

    Pozdr.