PracaGrupypl.praca.dyskusje › a dzisiaj w moim miasteczku...

  • 51. Data: 2002-07-04 14:52:42
    Temat: Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:ag1d37$mlb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Pracodawca to nie dobry samarytanin i czemu mialby placic za czyjes
    bledy??

    A no właśnie.. Kasjer/ka przyjmuje/wydaje pieniądze więc ciązy na nim
    olbrzymia odpowiedzialność - powinien więc być dobrze opłacany... Za 280 zł
    można sobie.... No właśnie - co mozna robić za 280 zł?
    Odnosze wrażenie, że wiele osób z tej grupy uważa, że pracownicy powinni
    pracować za darmo.

  • 52. Data: 2002-07-04 14:55:30
    Od: "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    AndY <a...@w...pl> napisał(a):

    > Wiec powiedz mi gdzie w ktorym kraju kasjerka pracujac na caly etet w
    > markecie przy kasie jest sobie jedynie w stanie kupic (liczac 1 chleb = ok
    > 1,50 zl) ok 374 chleby ? Podaj kraj i co ile tam kosztuje jesli mozesz plis
    > (mysle ze nic lepszego od Mozambiku nie mozna podac) :(

    Zacznij od... Czech. Na Węgrzech zarabia trochę więcej niż w Czechach, ale i
    tak mniej niż w Polsce. W Słowenii podobnie jak u nas. Jeżeli chodzi o ceny,
    to tylko w Czechach jest taniej niż w Polsce. Na Węgrzech podobnie, w
    Słowenii drożej.
    Nie warto szukać daleko. Bo i nie ma po co. Polska jest krajem niezbyt
    bogatym i na socjalizm nas nie stać. A na pewno nie stać na socjalistyczne
    ambicje tych, którzy prowadzą firmy. Przypominam socjalistom - firma nie jest
    organizacją dobroczynną, tylko ma zarabiać pieniądze. Jak największe - jak
    najmniejszym kosztem. Jeżeli jest ktoś, kto chce pracować za psi grosz, to
    tym lepiej.

    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 53. Data: 2002-07-04 15:02:41
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe czy jedna osoba (niech bedzie 1000 osob) jest w stanie zachwiac
    > potege hipermarketu.
    Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

    Ile kosztuje reklama w TV? 50 tys za spot? Gdybym... np. wygrał w totka te
    marne 8 mln zł to narobilbym troche zamieszania ;-) Pokazać np. jak niektóre
    kasjerki noszą pampersy, bo nie mogą wstać od kasy...

    Pozdrawim ( wiadomo kogo, reszty nie pozdrawiam :-)

  • 54. Data: 2002-07-04 15:08:38
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > A ile powinien zarabiac mój ojciec:
    >
    > Chirurg, II stopien specjalizacji, zastępca ordynatora, 30 lat praktyki
    > (pracy), wzywany (niezależnie od pry dnia/nocy) co kilka dni do szpitala
    > (dojazd 20 km), oczywiście dyżury co kilka dni (8h pracy + 16h pracy) ?
    >

    > Pozdrawiam

    To zalezy. Akurat co do lekarzy, to mam mieszane uczucia, czesto spotykam sie
    z opiniamu, ze tak naprawde zalezy im na utrzymaniu istniejacych ukladow w
    sluzbie zdrowia.

    Mam pytanie
    Czy Twoj ojciec ma praktyke prywatna i jesli tak to ile kosztuje wizyta i ilu
    pacjentow w miesiacu?.

    Odpieram zarzuty..ze to dwie rozne sprawy itp, poniewaz jak zaznaczylem na
    wstepie, gro lekarzy woli nieudalna i niewydolna sluzbe zdrowia i torpeduje
    jej prawdziwa reforme, poniewaz zle leczeni pacjenci napedzaja im wizyty
    prywatne. Czy jest ktos, komu sie nie zdazylo, ze lekarz sugerowal
    kontynuacje leczenia prywatnie?

    Jesli natomizst twoj ojciec nie ma praktyki prywatnej...to moge sie tylko
    zdziwic. (dlatego tak anestezjolodzy protestowali, bo ich mozliwosci sa w tym
    zakresie bardziej ograniczone)

    Wypowiadam sie jako pacjent, czyli klient.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 55. Data: 2002-07-04 15:20:47
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

> [...]
    zarabiać pieniądze. Jak
    > największe - jak najmniejszym kosztem. Jeżeli jest ktoś, kto chce pracować

    Gdyby jeszcze to byly polskie firmy...
    Oraz takie, ktore na sile nie chca obchodzic polskiego prawa.
    M.

  • 56. Data: 2002-07-04 15:26:12
    Od: "Piotr Czerewko" <p...@k...net.pl>

    > A ty jak to widzisz ?
    > Ze jesli Administrator sieci zarabia 1100 zl netto to sprzataczka powinna
    > zarabiac 50 zl netto za etat ?

    Uważasz że sprzątaczka musi zarabiac 20x mniej niz administrator sieci?

    Pozdr,
    Piotrek

  • 57. Data: 2002-07-04 15:27:30
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

> [...]

    > olbrzymia odpowiedzialność - powinien więc być dobrze opłacany... Za 280

    > można sobie.... No właśnie - co mozna robić za 280 zł?

    Jak to co? Miec na to, zeby oddac, w razie pomylki.
    Sorry, ale nie moge sie powstrzymac od sarkazmu, kiedy czytam opinie
    niektorych grupowiczow, takich np. jak:
> [...]
    bledy??

    > Odnosze wrażenie, że wiele osób z tej grupy uważa, że pracownicy powinni

    Albo w ogole placic, by miec jakakolwiek marna prace.
    M.

  • 58. Data: 2002-07-04 15:34:28
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > 560 netto dla kasjerki w hipermarkecie to mało? To ile ona miałaby
    zarabiać?

    > Zdrówko
    > Jarek Zgoda

    560 to chyba mniej, niz zasilek dla bezrobotnych. Malo motywujace do dobrej
    pracy.
    M.

  • 59. Data: 2002-07-04 15:46:56
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Jarek Zgoda wrote:

    > Zacznij od... Czech. Na W?grzech zarabia troch? wi?cej ni? w Czechach, ale i
    > tak mniej ni? w Polsce. W S?owenii podobnie jak u nas. Je?eli chodzi o ceny,
    > to tylko w Czechach jest taniej ni? w Polsce. Na W?grzech podobnie, w
    > S?owenii dro?ej.

    Wartosc nabywcza placy, czy wyrazona w dolarach?

    > Nie warto szukaae daleko. Bo i nie ma po co. Polska jest krajem niezbyt
    > bogatym i na socjalizm nas nie staae. A na pewno nie staae na socjalistyczne
    > ambicje tych, którzy prowadz? firmy. Przypominam socjalistom - firma nie jest
    > organizacj? dobroczynn?, tylko ma zarabiaae pieni?dze. Jak najwi?ksze - jak
    > najmniejszym kosztem.

    > Je?eli jest kto?, kto chce pracowaae za psi grosz, to
    > tym lepiej.

    Zycze ci wobec tego bys kiedys tego zakosztowal.

    Obecny kodeks pracy jest nieelastyczny. Daje za duze prawa zwiazkom
    zawodowym. Koszty zatrudnienia sa wysokie. Ale to panstwo powinno
    ustalac mininalna jakosc miejsc pracy - jesli pracodawca nie potrafi uzyskac
    dochodu
    przy owej placy minimalnej - to won z rynku - zastapia go inni ktorzy potrafia.

  • 60. Data: 2002-07-04 15:52:06
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Peem" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    niektóre
    > kasjerki noszą pampersy, bo nie mogą wstać od kasy...
    >
    > Pozdrawim ( wiadomo kogo, reszty nie pozdrawiam :-)

    Mnie sie nie chcialo wierzyc w te pampersy, ale ostatnio nawet w pewnej
    ksiazce byla o tym dygresja. Wiec to jednak musi byc prawda. Czy to jest
    czlowieczenstwo? W koncu mamy XXI wiek!
    M.