PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie z pracy przez pracodawcę › Re: Zwolnienie z pracy przez pracodawcę
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie z pracy przez pracodawcę
    Date: Sat, 18 Sep 2010 11:04:10 +0100

    > Od dnia 12.08.2008 roku byłem zatrudniony w Firmie X jako kierowca samochodu
    > ciężarowego na umowę o pracę na czas nieokreślony.

    jak rozumiem staż pracy masz ponad 10-letni, czyli podstawa urlopowa to
    26 dni/rok,czyli 26/12 na miesiąc (w przybliżeniu 2,16 dnia na kazdy
    przepracowany miesiąc)

    > Szef mój zaprosił mnie na rozmowę powiedział, że mnie zwalnia bo
    > jestem dla niego konkurencją, kazał wykorzystać 19 dni urlopu za 9
    > miesięcy tego roku.

    Skoro mamy wrzesień, to przy miesięcznym okresie wypowiedzenia (2 lata
    pracy w tej firmie) obowiazuje jeden miesiac od _początku_ _miesiąca_ po
    którym zostało to wypowiedzenie złożone. Czyli jak dostałeś do 31
    sierpnia, to praca sie kończy 30 września, a jak we wrzesniu to 31
    pazdziernika.
    Czyli za rok 2010 przysługuje ci: 26/12 * 9 (lub 10 w zależności czy
    wrzesień czy październik jest końcem twojej pracy), co odpowiednio daje
    19,5 lub 21,6 dnia urlopu, czyli po zaokrągleniu 20 lub 22 dni z roku
    2010. Musisz sobie odjąć dni które już w tym roku wykorzystałeś

    > Jaszcze nie dostałem żadnego wypowiedzenia była to tylko rozmowa.

    Nie jestem pewien, ale w przypadku wypowiedzenia chyba powinno to byc
    pisemnie (w końcu pracodawca nie ma potwierdzenia że powiadomienie o
    zwolnieniu zostało skutecznie dostarczone). Może być że dostaniesz
    fizycznie do reki z końcem miesiąca i formalnie będzie wszystko
    zachowane (koniec października to koniec pracy w firmie)

    > W miesiącu sierpniu tego roku kupiłem swój samochód ciężarowy, wprowadzając
    > go do tej samej firmy co samochód mojego pracodawcy jednym słowem mówiąc
    > stałem się konkuręcją dla mojego szefa.

    Co to znaczy ze wprowadziłes go do tej samej firmy? czy po prostu
    zacząłes jeżdzic na zlecenia swojego pryncypała swoim samochodem? jak
    się rozliczałes z klientem? jak sie rozliczałes za wykorzystanie
    samochodu? no i wreszcie jakie były ogólne ustalenia z twoim pracodawcą?
    cos mi świta że pracodawca miał prawo do wywalenia bez okresu wypowiedzenia

    > Stąd moje pytanie
    >
    > 1. czy należy mi się jakaś opdrawa?

    A z jakiego tytułu? Okres wypowiedzenia to czas za jaki pracodawca jest
    zobowiązany ci zapłacic, co najwyżej może cię w tym czasie zwolnic z
    obowiazku swiadczenia pracy.

    > 2. i ci jeszcze?
    świadectwo pracy (w tym rozliczenie urlopowe*), protokół
    zdania/przekazania majątku pracodawcy, kwiatki dla asystentki szefa (sic!)

    * rozliczenie urlopowe to albo wykorzystany urlop, albo wypłacony
    ekwiwalent urlopowy. U ciebie szef wyraźnie powiedział że masz ten urlop
    wykorzystać (sprawdź ile masz dokładnie urlopu)