PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie z pełnienia obowiązków › Re: Zwolnienie z pełnienia obowiązków
    From: "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie z pełnienia obowiązków
    Date: Thu, 31 Oct 2002 22:23:25 +0100

    >dostałam wypowiedzenie umowy o pracę z dniem 31.12. w związku z
    likwidacją
    >stanowiska pracy (bardzo modne ostatnio) . 3-miesięczny okres
    wypowiedzenia,
    >został mi skrócony do dwóch miesięcy czyli do konca roku.
    >I wszystko byloby powiedzmy w porządku, gdyby nie to, że dziś
    otrzymałam
    >propozycję nie do odrzucenia: na 15 minut przed końcem pracy
    zostałam
    >wezwana, otrzymałam pismo, w którym mój pracodawca
    wspaniałomyslnie zwalnia
    >mnie z pełnienia obowiązków od jutra, czyli za 15 minut.
    >Nie podpisałam pisma, bo było napisane z błędem (zła nazwa
    działu) nie
    >zdążyli już poprawić.
    >Pytanie brzmi: co robić, co mnie czeka, gdzie w tym wszystkim
    tkwi podstęp??
    >Pomóżcie, bo to co oni ze mną wyprawiają przechodzi już ludzkie
    pojęcie

    dobrze by bylo gdybys na wszelki wypadek pogadala z prawnikiem,
    sprobuj jutro od rana zadzwonic do Panstwowej Inspekcji pracy w
    twojej okolicy i ich podpytac o ewentualny podstep

    z tego co slyszalem, choc na szczescie nie z wlasnych
    doswiadczen, na wszelki wypadek by formulka brzmiala mniej wiecej
    tak " pracodawca zwalnia ze swiadczenia pracy, stawiania sie do
    pracy i wszelkich innych obowiazkow i powinnosci wynikajacych
    bezposrednio badz posrednio ze stosunku pracy"

    swego czasu slyszalem np taka opinie, moze czepialska, ze
    zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy, nie zwalnia z obowiazku
    stawiania sie do pracy

    inna sprawa, ze pewnie gdyby poszlo pod sad pracy takie czepianie
    by nie przeszlo, jako ze licza sie tez intencje

    badz tez ostrozna, przeczytaj dokladnie kazda kopie, sprawdz, czy
    zgadzaja sie pieczatki, podpisy itp czy na kazdej jest dokaldnie
    to samo

    i druga sprawa taki dokument powinna chyba podpisac osoba
    upowazniona do reprezentowania firmy badz majaca upowaznienie do
    realizaji takich spraw, czyli jesli jest na tym podpis prezesa to
    spoko, ale jesli juz tylko kierownika, to ktos moze powiedziec ze
    kierownik przekroczyl co prawda swoje kompetencje, ale ten
    dokument jest niewazny, no chyba ze kierownik ma odpowiednie
    pisemne upowaznienie

    sprobuj tez poszukac w archiwum, najwygodniej przez
    www.groups.google.com albo groups.google.com nie pamietam

    ale prawnikiem nie jestem, wiec bierz na to poprawke

    mowiac krotko - wspolczuje