PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
  • Data: 2005-09-08 09:18:57
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    stokrotka napisał(a):
    > 1. Dopuśćmy podwójną pisownię tych dźwięków.
    > 2. Zmieńmy elementarze, w miejscach dotyczących tych liter.
    > 3. Zlikwidujmy starą pisownię za 100 lat ( to dla dinozaurów)
    > Oni chcą by wszystkie następne pokolenia miały złamane życie już w pierwszych
    > dniach szkoły, przez ortografię.
    Pewnie... dotychczas dzieci w szkole zalamywaly sie nerwowo z powodu
    bledow ortograficznych.
    Rownie dobrze - zlikwidujmy przedmioty typu historia, biologia czy
    geografia dla dzieci uzdolnionych matematycznie. Po co dziecko ma miec
    zlamane zycie bo kazano mu sie w czwartej klasie uczyc biologi.
    > Piszą , ze jest dyslektyków 40% i równiocześnie są przeciw reformie ortografii.
    > Czy 40% społeczeństwa można nazwać matołami?
    > Jeśli jest was (dyslektyków) 40% odezwijcie się!!!!!!!!!
    Wszelkie badania pokazuje ze w spoleczenstwie powinno byc ~10%
    dyslektykow. W Polsce jest ~40% - to oznacza ze wiekszosc z tych, ktorzy
    maja te zaswiadczenia to po prostu leniwe glaby. No chyba ze jako
    spoleczenstwo jestesmy wyroznieni wieksza iloscia dyslektykow
    Chcialbym jeszcze zauwazyc jedna rzecz - wg mojej wiedzy, dysleksja nie
    zwalnia ze stosowania ortografii. Dysleksja to "to zaburzenie
    manifestujące się trudnościami w nauce czytania i pisania, mimo
    stosowania obowiązujących metod nauczania, normalnej inteligencji i
    sprzyjających warunków społeczno-kulturowych". Problem z ortografia to
    chyba dysortografia. Zatem jak sie zalatwia papier to wypadaloby
    wiedziec jakiego schorzenia on dotyczy ;P
    ps nigdy nie uczylem sie ortografii, nie wkuwalem regulek. Po prostu
    zawsze duzo czytalem i dzieki temu nie musialem sie blizej zaznajamiac
    ze slownikiem ortograficznym.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl