PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
  • Data: 2005-09-08 09:22:24
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > polska ortografia (...) jest praktycznie całkowicie fonetyczna.
    > Zapraszam do nauki angielskiego.

    Angielska pisownia jest nielogiczna - to problem Anglików.
    Polski język jest "fonetyczny", bo jesteśmy narodem inteligentnym, i logicznie
    myślącym, mieliśmy i nadal mamy osiągnięcia w matematyce na światowym poziomie.

    Niech nasze pokolenie tego nie zaprzepaści.
    Nie cofajmy się w rozwoju.
    Czytajmy i piszmy logicznie.
    Niech "c" zawsze znaczy "c", a nie raz "c" a raz dźwięk pusty. (w "ch")

    Ortografia ma nadążać za rozwojem języka.
    Dawniej była różnica pomiędzy wymową "h" oraz "ch", ale obecnie zanikła,
    więc dopuśćmy na jakiś czas obie pisownie, by za 100 lat zlikwidować tę starą,
    i zostawić "h" .

    Podobnie z "ó" i z "u". Pozostawmy za 100 lat "u", a teraz niech będą obie, by
    pogodzić pokolenie dinozaurów i dzieci.