PracaGrupypl.praca.dyskusje › Znajomości to już nie działa?

  • 11. Data: 2005-10-11 16:37:07
    Temat: Re: Znajomości to już nie działa?
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Robert Zawodny" <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ocqkk1ht49ghh21d3v5vsv7bg2r2j43ct1@4ax.com...
    > Witam.
    >
    > Jestem pod wrażeniem głupoty jakie wypisują dziennikarze w GW.
    > "Znajomości to już nie działa". Moje doświadczenia na rynku pracy są
    > zupełnie inne.
    [cut]

    Rzeczywiscie moj podziw budzi to, jak przejrzeli caly opasly dwusto- czy
    trzystostronicowy raport ministerstwa, zeby z niego wyluskac tylko
    statystyki tego, kto jaki sposob szukania pracy zadeklarowal i jaki wyszedl
    sukces z danego sposobu, a potem przerobili to w takiego newsa :D
    Skutecznosc jakiegos sposobu mozna rozpatrywac tylko w kontekscie roznych
    grup na rynku pracy, bo w zupelnie innych grupach dzialaja ogloszenia, w
    innych znajomosci, w innych PUPy.

    Raport jest ciekawy, polecam. Jest do niego link z glownej strony
    Ministerstwa Gospodarki i Pracy (www.mgip.gov.pl). Bardzo sensownie zwracaja
    uwage na klin podatkowy i obciazenia pracy kosztami placowymi i
    pozaplacowymi (nawet ladny wykres pogladowy tam jest, jak pracodawca placi
    ponad 2700 za pracownika, ktory na reke dstaje nieco ponad 1500). Za to mam
    wrazenie, ze zrobiono, co mozna, zeby skrytykowac rozwiazania hiszpanskie, a
    sukcesy Hiszpanii w zwalczaniu bezrobocia stanowia w tej chwili wzor dla
    Europy. Problem w tym, ze - mimo dwutorowosci hiszpanskiego rynku pracy - ta
    reforma byla dla autorow ciut zbyt liberalna, zeby ja pochwalic.

    I.