PracaGrupypl.praca.dyskusjeZnajomości a szukanie pracy › Re: Znajomości a szukanie pracy
    From: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Znajomości a szukanie pracy
    Date: Thu, 14 Aug 2003 13:23:10 +0000 (UTC)

    Witam,

    Przede wszystkim są znajomości, znajomości i znajomości. I należy te trzy
    sprawy odróżniać :)
    Pierwsze znajomości to to, że ktoś powie że gdzieś tam szukają (o czym pisze
    Amra). I w tym nie ma nic dziwnego ani nagannego. W _bardzo_ wielu (pewnie w
    większości) firmach, także w tych w których pracowałem/pracuję zasada jest
    prosta - szukamy najpierw wewnątrz i wśród znajomych pracowników. Czyli na
    intranecie/poczcie wewnętrznej czy po prostu w pokoju :) mówi się, że szukamy
    kogoś na stanowisko X, Oczywiście czasami łączy się z ogłoszeniem na
    zewnątrz. Ale niekoniecznie. Przychodzą zgłoszenia, jest rozmowa z _każdym_
    kandydatem (także tym wewnętrznym) i dalej już normalnie.
    Drugie "po znajomości" to to, że potrzebny jest człowiek na stanowisko X więc
    szuka się jak wyżej, z tym że częściej jest to szukanie wśród krewnych
    królika a ogłoszenia zewnętrzne to rzadkość lub dla pozorów. Parametry
    zwycięskiego kandydata mogą przy tym być przeciętne lub może ich nie być
    wcale. Przypadek naganny.
    I wreszcie ostatnia sytuacja, w pełni patologiczna, wbrew pozorom możliwa nie
    tylko w budżetówce. A wygląda to tak że jest człowiek, musi się znaleźć więc
    stanowisko, możliwości jest wiele. Przykłady z pierwszych stron gazet -
    Krzaklewski, Szarawarski i cała rzesza innych :(( Ale nie tylko, osobiście
    byłem świadkiem (no dobra, chodziło o mnie) jak wysoko postawiony znajomy (w
    firmie oczywiście, nie na szczeblu państowowym) na pytanie czy jest dla mnie
    etat odpowiedział beztrosko "Jak trzeba będzie to się zrobi" :) Na szczęście
    nie było trzeba.

    pzdr
    konlin