PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy - wymównie ?

  • 1. Data: 2007-03-28 20:07:56
    Temat: Zmiana pracy - wymównie ?
    Od: k...@g...com

    Witam wszystkich grypowiczów,
    Wiem że padało już to pytanie na grupie nie raz, ale ja przeglądając
    posty trochę się gubię i sprawa jest dość pilna wiec postanowiłem
    napisać.
    Pracuje w firmie A, mam miesięczny okres wypowiedzenia, z tego co się
    zdążyłem zorientować to składając wypowiedzenie do końca marca będę
    mógł zacząć pracę w firmie B od 1 maja (czy jak kto woli 2 maja).
    Jak napisać terść wypowiedzenia by było jasne i konkretne że składam
    wypowiedzenie z dniem np. 30.03.2007 i przestaję pracować w tej firmie
    po okresie wypowiedzenia.
    Czy coś takiego wystarczy?

    Miejscowość, dnia .....
    "Wypowiadam umowę o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. "

    Podpis

    Ps. W firmie, rozumiem że najpierw mam poinformować kierownika a pismo
    zanieść do kadr ? Jak formalnie powinienem to załatwić ??

  • 2. Data: 2007-03-28 20:45:51
    Temat: Re: Zmiana pracy - wymównie ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1175112476.417502.211340@r56g2000hsd.googlegrou
    ps.com
    k...@g...com <k...@g...com> pisze:

    > Jak napisać terść wypowiedzenia by było jasne i konkretne że składam
    > wypowiedzenie z dniem np. 30.03.2007 i przestaję pracować w tej firmie
    > po okresie wypowiedzenia.
    Z dniem którymkolwiek marca 2007 składasz wypowiedzenie w taki sposób, aby
    pracodawca _mógł_ się z nim zapoznać najpóźniej 31.03.2007.

    > Czy coś takiego wystarczy?
    > Miejscowość, dnia .....
    > "Wypowiadam umowę o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. "
    > Podpis
    Tak, z zastrzeżeniem j.w.

    > Ps. W firmie, rozumiem że najpierw mam poinformować kierownika a pismo
    > zanieść do kadr ?
    > Jak formalnie powinienem to załatwić ??
    Tak, jak napisałem wyżej. Informowanie "kerownika" itp. to nieistotne
    niuanse. Pamiętaj aby mieć dowód skutecznego dostarczenia wypowiedzenia.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-03-28 20:53:53
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    k...@g...com wyskrobał(a) co następuje:
    > Witam wszystkich grypowiczów,
    > Wiem że padało już to pytanie na grupie nie raz, ale ja przeglądając

    [ciach]

    W moim przypadku poinformowałem przełożonego dużo wcześniej, ale to nie ma
    znaczenia. Oddajesz do sekretariatu, niech podwierdzą odebranie (data) zrób
    sobie kopie i już. Umowe miałem na czas nieokreślony.

    MIASTO, DATA

    TWOJE DANE

    NAZWA

    ADRES FIRMY

    ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM

    Niniejszym chciałbym rozwiązać z dniem 29 marca 2007r. z zachowaniem
    miesięcznego okresu wypowiedzenia, umowę o pracę zawartą w dniu DZIEN
    MIESIAC ROK. w NAZWA FIRMY, pomiędzy:

    PRACODAWCĄ:

    NAZWA FIRMY, ADRES FIRMY,

    reprezentowaną przez: PEWNIE PREZES?

    PRACOWNIKIEM:

    TY :), zam. ADRES,

    PESEL: , NIP

    Pragnę dodatkowo podziękować za współpracę i bogate doświadczenie, jakie
    zdobyłem, pracując w Państwa firmie. ZAWSZE BEDZIE MILEJ :))

    Potwierdzenie odbioru
    przez pracodawcę:
    Z poważaniem:

    (data i podpis)
    (podpis pracownika)

    pozdr
    bArT

  • 4. Data: 2007-03-28 21:01:38
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    bArT wrote:
    > Niniejszym chciałbym rozwiązać z dniem 29 marca 2007r. z zachowaniem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pisze się "rozwiązuję". Bo chcieć to można wiele rzeczy, niekoniecznie
    skutecznie.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 5. Data: 2007-03-28 21:01:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 28 Mar 2007 13:07:56 -0700, k...@g...com
    zakodował:

    >Czy coś takiego wystarczy?

    Tak
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2007-03-28 22:51:12
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    Bronek Kozicki wyskrobał(a) co następuje:

    racja

    bArT

  • 7. Data: 2007-04-04 08:21:26
    Od: adam <n...@n...c>

    bArT napisał(a):
> [...]
    > znaczenia. Oddajesz do sekretariatu, niech podwierdzą odebranie (data) zrób
    > sobie kopie i już. Umowe miałem na czas nieokreślony.

    Witam,
    tak przy okazji nasunelo mi sie pytanko: Czy przyjecie wypowiedzenia
    podpisac musi szef/prezes czy tez moze to zrobic kadrowa? A co jesli
    kadrowa jest z zewnatrz (biuro rachunkowo-kadrowe)? W takim przypadku
    kadrowa pewnie nie ma pieczatki firmy (czy nie musi byc pieczatka?) i
    nie moze za bardzo potwierdzic odbioru, racja?

    pozdrawiam
    adam

  • 8. Data: 2007-04-04 08:49:10
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 10:21:26 +0200, adam <n...@n...c>
    w <euvn38$fog$1@news.task.gda.pl> napisał:

    > Witam,
    > tak przy okazji nasunelo mi sie pytanko: Czy przyjecie wypowiedzenia
    > podpisac musi szef/prezes czy tez moze to zrobic kadrowa? A co jesli

    Wystarczy, że sekretarka w sekretariacie przyłoży datownik i machnie
    parafkę.

    > adam

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2007-04-04 09:03:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:euvn38$fog$1@news.task.gda.pl adam <n...@n...c> pisze:

    > tak przy okazji nasunelo mi sie pytanko: Czy przyjecie wypowiedzenia
    > podpisac musi szef/prezes czy tez moze to zrobic kadrowa?
    Nikt nie musi. W Polsce nie istnieje jakikolwiek przepis prawny mogący
    kogokolwiek zmusić do podpisania czegokolwiek.

    > A co jesli kadrowa jest z zewnatrz (biuro rachunkowo-kadrowe)? W takim
    > przypadku kadrowa pewnie nie ma pieczatki firmy (czy nie musi byc
    > pieczatka?) i nie moze za bardzo potwierdzic odbioru, racja?
    Było już o tym na grupie, i to nie raz. Wypowiedzenie stosunku pracy jest
    oświadczeniem woli. Jest ono skuteczne jeśli zostało złożone w taki sposób,
    aby adresat _mógł_ się z nim zapoznać. Ciężar dowodu spoczywa na stronie,
    która chce z tego faktu wywieść skutek prawny. Tą stroną jesteś ty, a
    skutkiem prawnym rozwiązanie stosunku pracy.
    W przypadku braku możliwości uzyskania potwierdzenia odbioru na kopii
    wysyłasz poleconym, najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i
    wystarczy.

    --
    Jotte