PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy

  • 1. Data: 2005-02-15 21:01:50
    Temat: Zmiana pracy
    Od: "Paweł" <s...@o...pl>

    Witam

    Czy przerwa w zatrudnieniu 2 dniowa, moze miec w przyszłosci jakis wpływ.
    Od poniedziałku 21.02.2005 zmieniam prace. Obecna prace kończe za
    prozumieniem stron w piatek 18.02.2005. Czy ta weeknedowa przerwa w
    zatrudnienieniu ma jakis wpływ na cokolwiek ??

    I druga sprawa. Chciałbym dostać świadedtwo pracy od razu w piatek w dzień
    rozwiązania umowy. Kadrowa upiera się ze ma na to 7 dni. Czy to prawda. Nie
    mam chceci biegac do mojej starej pracy, bo to w zupelnie iinych miastach.
    Czy ma ona racje ??

    Pozdrawiam
    Paweł Boreng

  • 2. Data: 2005-02-15 21:17:05
    Temat: Re: Zmiana pracy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Paweł <s...@o...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > to prawda. Nie mam chceci biegac do mojej starej pracy, bo to w
    > zupelnie iinych miastach. Czy ma ona racje ??

    Ty masz rację. Świadectwo pracy musi zostać wydane *niezłocznie* czyli w
    piątek - chyba, że jest niemożliwe odebranie jego/dostarczenie to max. 7
    dni (ale to np. w przypadku gdy ktoś chory jest, wyjechał itp.
    Trudno zrozumieć kadrową, przecież świadectwo może wypisać wcześniej-
    bardzo wątpliwe abyś w ostatnim dniu poszedł na zwolnienie lekarskie,
    służbę wojskową itp. A ilość urlopu wykorzystanego przez ciebie łatwo
    obliczyć /bo jak nie urlop to i tak trzeba ekwiwalent wypłacić/.

    A ta przerwa weekendowa to nie będzie miała żadnego wpływu. Jeżeli to są
    dni wolne od pracy to liczy się jako ciągłość /w ubezpieczeniach w
    ZUS-ie - przy starym systemie emerytalnym- bo w nowym liczy się
    wielkość zgromadzonego kapitału - niezależnie od stażu pracy/.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-16 13:11:19
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Kadry mają na wydanie świadectwa 7 dni. Koniec kropka. Jeśli wydadzą Ci
    wcześniej to ich dobra wola. Poza tym przyślą Ci je poleconym na adres do
    korespondencji jaki podawałś w umowie.

  • 4. Data: 2005-02-16 13:21:14
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Shady <s...@p...nospam.fm>
    wystukał[a]:
    > Kadry mają na wydanie świadectwa 7 dni. Koniec kropka. Jeśli wydadzą
    > Ci wcześniej to ich dobra wola. Poza tym przyślą Ci je poleconym na
    > adres do korespondencji jaki podawałś w umowie.

    I tu się mylisz.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0282.htm

    Cytat z "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15
    maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu
    i trybu jego wydawania i prostowania":
    § 2. 1. Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi
    albo osobie upoważnionej przez pracownika na piśmie - w dniu, w którym
    następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.

    2. Jeżeli wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego
    upoważnionej nie jest możliwe, pracodawca, nie później niż w ciągu 7 dni
    od dnia ustania stosunku pracy, przesyła świadectwo pracy pracownikowi
    lub tej osobie za pośrednictwem poczty albo doręcza go w inny sposób.

    /koniec cytatu/

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-16 13:25:05
    Od: HERAKLES <h...@h...pl>

    Paweł napisał :

> [...]
    > rozwiązania umowy. Kadrowa upiera się ze ma na to 7 dni. Czy to prawda.
    > Nie mam chceci biegac do mojej starej pracy, bo to w zupelnie iinych

    Pójdź do kadrowej i powiedz: Pani kochana, Bardzo Panią proszę...
    To naprawde działa!!!
    I drugie wyjście poproś aby przesłali poleconym i faksem(przede wszystkim
    poleconym).
    --

  • 6. Data: 2005-02-18 23:41:46
    Od: kropii <k...@g...pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > od dnia ustania stosunku pracy, przesyła świadectwo pracy pracownikowi
    > lub tej osobie za pośrednictwem poczty albo doręcza go w inny sposób.

    Czy wobec tego w ciagu tych 7 dni to swiadectwo musi dotrzec do
    pracownika? Czy w ciagu tych dni pracodawca musi go wyslac?
    Wiecie moze jak to z tym jest?

    Pozdrawiam, kropii.