PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbieranie truskawek

  • 1. Data: 2006-06-20 10:52:59
    Temat: Zbieranie truskawek
    Od: "Elminster" <e...@p...onet.pl>

    Chcę jechać na 2 miesiące do Danii na zbieranie truskawek.
    Chciałbym wiedzieć, czy ktoś zbierał już może truskawki? Mam
    kilka pytań do takich osób:

    1. Ile kilogramów na godzinę przeciętnie zbieraliście?
    2. O czym warto pomyśleć i co wziąć przed takim wyjazdem
    (ochraniacze na kolana?)?
    3. Jak było? Bardzo ciężko, czy idzie się przyzwyczaić po kilku
    dniach?

    Będę wdzięczny za każdą odpowiedź

    Pozdrawiam
    Elminst

  • 2. Data: 2006-06-20 11:03:49
    Temat: Re: Zbieranie truskawek
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elminster" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Staaary, moja matula kiedys pojechala zbierac te truskawki do Rajchu, ale
    nie sadze, zeby to sie czyms roznilo.
    Mieszkanie w barakach, zapieprz od rana do wieczora (bo placa za ilosc
    lubianek, wiec jest akord), jak jestes nowy w tym sporcie to nie licz na
    kokosy, bo zanim sie wdrozysz to chwila minie. Ciuchy jakies stare wez,
    rekawiczki ochronne (na dluzsza mete te krzaczory moga dac w kosc) i ogolnie
    mentalnie przygotuj sie na niewolnictwo przez 2 miesiace. Moja matula, choc
    biedna nauczycielka, byla tylko raz i powiedziala, ze nigdy wiecej.
    Generalnie po odliczeniu kosztow, doliczeniu makabrycznej charowy itp w
    zasadzie sie nie oplacilo...

  • 3. Data: 2006-06-20 11:06:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Elminster porozsypywal nastepujace haczki:
    > Chciałbym wiedzieć, czy ktoś zbierał już może truskawki? Mam
    > kilka pytań do takich osób:
    Moze doswiadczenia nie z Danii a z Polski i nie moje a rodziny/znajomych
    > 1. Ile kilogramów na godzinę przeciętnie zbieraliście?
    Jak niewprawiony, to ~100kg/dziennie. Jak wprawiony, to wiecej (nawet do
    150kg/dziennie)
    > 2. O czym warto pomyśleć i co wziąć przed takim wyjazdem
    > (ochraniacze na kolana?)?
    W Polsce znajomi/rodzina nie uzywali zadnych ochraniaczy. I nie slyszeli
    o nikim zeby uzywal
    > 3. Jak było? Bardzo ciężko, czy idzie się przyzwyczaić po kilku
    > dniach?
    Do wszystkiego idzie sie przyzwyczaic. Znam 15-16letnie dziewczyny
    jezdzace na truskawki i dajace sobie rade
    No a mysle ze zbieranie truskawek w Polsce niewiele sie rozni od
    zbierania truskawek w Danii :)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-06-20 11:13:57
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    Elminster wrote:

> [...]
    > (ochraniacze na kolana?)?
    > 3. Jak było? Bardzo ciężko, czy idzie się przyzwyczaić po kilku

    a probowales kiedys zbierac truskawki w Polsce? moze sie np. okazac ze masz
    uczulenie na ich liscie

  • 5. Data: 2006-06-20 11:19:54
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "mbn" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a probowales kiedys zbierac truskawki w Polsce? moze sie np. okazac ze
    > masz
    > uczulenie na ich liscie

    jak zbieranie truskawek wyglada tak jak w polsce to odradzam
    no chyba ze kasa jakas przyzwoita

  • 6. Data: 2006-06-20 11:22:09
    Od: "loopa" <l...@w...pl>

[...]

    Od razu powiem - daj sobie spokój szkoda kręgosłupa.
    Ja to zaliczyłem nawet parokrotnie ale wtedymłody byłem :)
    miałem jakieś 15-16lat. Wiec traktowałem to bardziej jak sposób na wakacje.

    Ciężka niewolnicza praca. A pieniądze niewielkie. Podobne można zarobić w
    Polsce mniejszym wysiłkiem.
    Gorsze od truskawek jest chyba tylko zbieranie ogórków na samolocie :) Wiem
    co mowie:)

    odpowiem na Twoje pytania wybór i tak należy do Ciebie.

    ad1. zbierałem ok 5-6kg/h czyli 1,5 koszyka
    ad2. jakiś sztormiak razem ze spodniami, gumowce, nakrycia głowy ( ja nie
    umiałem w rękawiczkach pracować ale jak umiesz to rękawiczki.
    ad3. Szkoda kręgosłupa, ciężko , nie można się przyzwyczaić do zimnej rosy o
    4:30rano, skwaru albo deszczu,

    Ogólnie padaka i odradzam. Ja już nigdy nigdzie nie pojadę do żadnej pracy w
    polu :)
    i za żadne pieniądze

    pozdrawiam i odradzam
    Łukasz

  • 7. Data: 2006-06-20 16:54:20
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e78lgl$9dt$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > jezdzace na truskawki i dajace sobie rade
    > No a mysle ze zbieranie truskawek w Polsce niewiele sie rozni od zbierania

    Czytalem w jakiejs gazecie narzekania hiszpanskich plantatorow
    na polki ktore pojechaly przez PUP zbierac truskawki .
    Duzo z nich po kilku dniach i zobaczeniu ze to ciezka praca porzucilo ja
    i wolalo zajac sie lzejsza - prostytucja .
    Plantatorzy zdaje sie postanowili ze na nastepny sezon zatrudnia tylko
    starsze kobiety .

    pzdr

  • 8. Data: 2006-06-20 17:51:55
    Od: "Elminster" <e...@p...onet.pl>

    > Moze doswiadczenia nie z Danii a z Polski i nie moje a rodziny/znajomych
    > Jak niewprawiony, to ~100kg/dziennie. Jak wprawiony, to wiecej (nawet do
    > 150kg/dziennie)

    No tak. Ale chciałbym wiedzieć ile zakładasz godzin pracy. Ja w
    mojej umowie mam zagwarantowane 6 h dziennie. Ile z tych 150 kg zbiorę
    w 6 godzin?

    A propo - płacą mi 0,80 euro za kilo.

    Zakładając 6 kg/h jak ktoś tu napisał to wychodzi 20zł/h, czyli
    120 zł /dziennie. Myślisz, że da radę zebrać więcej niż 6 kg/ na
    godzinę? Jeśli tak to ile?

    Pozdrawiam
    Elminst

  • 9. Data: 2006-06-21 07:24:38
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elminster" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    <cut>
    Zakładając 6 kg/h jak ktoś tu napisał to wychodzi 20zł/h, czyli
    120 zł /dziennie. Myślisz, że da radę zebrać więcej niż 6 kg/ na
    godzinę? Jeśli tak to ile?

    Haaalo, jest tu wrozka? Bo kolega sie pyta, ile on da rade zebrac truskawek
    w 6 godzin....
    No rece opadaja...

    PS - Da rade, a kombajnem to juz w ogole da rade...