PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o zakazie konkurencji

  • 1. Data: 2006-06-19 22:33:15
    Temat: umowa o zakazie konkurencji
    Od: r...@o...pl

    Mam podpisaną umowę o zakazie konkurencji. Otrzymałem ciekawą
    ofertę pracy z firmy prowadzącej konkurencyjną działalność i
    chciałbym z niej skorzystać. Czy jest jakaś szansa na żeby obejść
    umowę o zakazie konkurencji? Pracuje obecnie jako przedstawiciel
    handlowy a otrzymałem propozycję pracy jako Product Manager. Czy to
    można jakoś wykorzystać?

    Będę wdzięczny za jakieś info.

  • 2. Data: 2006-06-20 07:37:16
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Czyli Twoja umowa (czy klauzula w umowie o pracę) obejmuje okres PO
    zakończeniu pracy u bieżacego pracodawcy? Oficjalnie zakazu nie obejdziesz.
    ale pozytywne jest to, że przez okres trwania zakazu pracy dla konkurencji
    dotychczasowy pracodawca musi Ci płacić co miesiąc 25% dotychczasowej
    pensji. Wielu pracodawców o tym nie wie i łapie się w tę pułapkę. Możesz
    więc wykorzystać ten fakt do negocjacji z dotychczasowym pracodawcą.
    Zrezygnujecie z tej klauzuli, a on nie będzie ci musiał płacić. Poza tym
    przytocz treśc tej klauzuli. Może jest tam napisane, że nie możesz "szię
    zatrudnić" i wtedy mógłbyś przecieć pracowac tam na DG i równoczesnie
    pobierać pieniążki od dotychczasowego?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-06-20 08:05:32
    Od: "Borys Badeno KING" <m...@w...pl>

    a mozesz to poprzec jakimis paragrafkami ?

    pozdrawiam
    Marek Blazyca

  • 4. Data: 2006-06-20 11:55:22
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    >a mozesz to poprzec jakimis paragrafkami ?

    Kodeks Pracy Art. 101

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-06-20 21:58:29
    Od: mieszkanie <"sroka.tomasz[spam]"@gmail.com>

    Lukasz napisał(a):
> [...]
    > ale pozytywne jest to, że przez okres trwania zakazu pracy dla konkurencji
    > dotychczasowy pracodawca musi Ci płacić co miesiąc 25% dotychczasowej

    no to sobie policz ile to jest np 25% z 2500 netto - to ci wyjdzie taka
    stawka że hej...a pracownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu
    konkurencji

    Rozdział IIa
    Zakaz konkurencji
    Art. 1011. § 1. W zakresie okresslonym w odrebnej umowie, pracownik nie
    moze prowadzic działalnosci konkurencyjnej wobec pracodawcy ani tez?
    swiadczyc pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie
    na rzecz podmiotu prowadzacego taka działalnosc (zakaz konkurencji).

    może źle rozumiem ale czy taki pracownik (który podpisał zakaz i
    klauzulę) nie jest wyłączony z branży na czas określony w
    umowie/klauzuli - bo jeśli tak to te 25% można sobie wsadzić...w dupe