PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatrudnienie pracownika › Re: Zatrudnienie pracownika
    From: "tiiki" <i...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zatrudnienie pracownika
    Date: Wed, 21 Apr 2010 20:58:33 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@g...com> napisał

    >umowa o dzielo. nie jest objeta zusem. tylko 19%zaliczki na pit, ale
    >to od wskazanej na umwie kwoty która może być ustalona dowolnie.

    Umowa o dzieło chyba nie specjalnie nadaje się do zatrudniania pracowników
    sezonowych, jej warunkiem jest zbycie się praw autorskich a o takie chyba
    ciężko w przypadku wykopanej dziury w ziemi. Co innego umowa o zlecenie.
    Jedno od drugiego różni się wysokością kosztów uzyskania przychodu przy
    rozliczaniu podatku dochodowego (40 a 50% przychodu). Co do obowiązku
    zusowego to się nie wypowiem za bardzo. Wydaje mi się że przy umowie
    zleceniu jest jakiś częściowy zus poza studentami i emerytami, jak to jest
    przy dziele niewiem.

    PS. Nie jestem specjalistą i tyle wiem ile zjem. PIszę wedle wiadomości
    które zdażyło mi się zdobyć więc lepiej dopytać gógla.

    pzdr
    Tiiki