PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatrudnienie pracownika › Re: Zatrudnienie pracownika
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zatrudnienie pracownika
    Date: Tue, 6 Apr 2010 12:49:26 +0200

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l7wh4sbo7p84.dlg@kapselek.net...
    > Wrzucanie pieniędzy do ZUS-u można potraktować właściwie jak kolejny
    > podatek i wcale mnie nie dziwi, że ktoś próbuje tego uniknąć.

    Ja bym bardzo sobie (i nie tylko sobie) tego życzył, aby pracodawcę absolutnie
    nie obchodziło to, gdzie, jak, za ile i w jakim zakresie jest ubezpieczony
    pracownik.
    Przelewam mu pensję brutto, a dalej to już mnie nie obchodzi, co on z tymi
    pieniedzmi zrobi, gdzie się ubezpieczy, czy odprowadzi za siebie podatki. Jego
    kasa - jego sprawa.

    I zobaczcie, ile takie uproszczenie rozwiązałoby problemów.
    Jedynie nad ubezpieczeniem od NW przez pracodawcę możnaby się zastanowić. To
    byłoby konieczne.

    Tak to powinno wyglądać.

    Ale tego typu zmiany nigdy nie wejdą w życie, bo zbyt wiele kasy umknęłoby
    naszym rządzącym. Np. Miro nie miałby za co grać w golfa itp.

    > Poza tym, ile to jest 1/4 stawki? I czy panuje u nas jakiś przymus pracy?

    Zapewne znasz wartość swojej pracy.
    Jeśli jesteś aktywny zawodowo, zwłaszcza gdy jesteś na własnym rozrachunku i
    utrzymaniu, powinieneś być zorientowanym, jak się cenić.
    Rozmawiasz z klientem, robisz kosztorys.
    Klient robi wielkie oczy, bo stwierdził, że jesteś za drogi, bo firma x oferuje
    to samo za 1/4 twojej stawki. To nic, że firma x zatrudnia ludzi np. z Ukrainy,
    że nie odprowadza za nich podatków, zusu itp, a Ty chcesz być w porządku wobec
    fiskusa, pracowników. Aby pokryć koszty, i jeszcze coś na tym zarobić, nie
    możesz obniżyć swoich stawek, bo inaczej byś popłynął.

    > Bo jeśli nie, to gdzie widzisz problem?

    No właśnie w tym.