PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek a świadczenia medyczne

  • 1. Data: 2009-02-23 20:55:23
    Temat: Zasiłek a świadczenia medyczne
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Mój obecny pracodawca w najbliższym czasie ma zamiar rozwiązać ze mną umowę
    o pracę.
    Mam do wyboru 2 opcje:

    1) za porozumieniem stron
    2) za wypowiedzeniem (u mnie 3 miesiące)

    Wiem, że w opcji 1) przysługuje mi zasiłek przez 3 miesiące a w 2) - 6
    miesięcy. Opcja 2 jest zatem dla mnie lepsza, gdyż nie jestem w stanie
    przewidzieć ile mi zajmie poszukiwanie nowego miejsca pracy.

    A jak wygląda kwestia świadczeń lekarskich (ubezpieczenie zdrowotne) w obu
    przypadkach?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-02-23 21:09:18
    Temat: Re: Zasiłek a świadczenia medyczne
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Negatyw pisze:
> [...]
    > przewidzieć ile mi zajmie poszukiwanie nowego miejsca pracy.
    >
    > A jak wygląda kwestia świadczeń lekarskich (ubezpieczenie zdrowotne) w obu

    Masz prawo do bezpłatnych świadczeń jeszcze przez miesiąc po
    rozwiązaniu umowy o pracę.
    Jeżeli chcesz mieć dłużej to:
    - musisz się zarejestrować w urzędzie pracy
    - do ubezpieczeń może cię zgłosić współmałżonek

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2009-02-23 21:41:08
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Jeżeli chcesz mieć dłużej to musisz się zarejestrować w urzędzie pracy

    To zrobię, bo da mi to choć te 560zł przez 6 mies.
    Czy w tej opcji - również opiekę medyczna mam przez 6 miesięcy (czas
    pobierania zasiłku)?

    > do ubezpieczeń może cię zgłosić współmałżonek

    I wtedy jak długo mogę z tego korzystać? Ponad czas pobierania zasiłku?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2009-02-23 21:57:24
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Negatyw pisze:

> [...]
    >
    > To zrobię, bo da mi to choć te 560zł przez 6 mies.
    > Czy w tej opcji - również opiekę medyczna mam przez 6 miesięcy (czas

    Nie. Przez cały okres zarejestrowania jako bezrobotny. Nawet jak
    skończy ci się zasiłek

    > I wtedy jak długo mogę z tego korzystać? Ponad czas pobierania zasiłku?

    Albo jedno albo drugie. Jak jesteś zarejestrowany w UP wtedy UP
    zgłasza cię do ubezpieczeń zdrowotnych i za ciebie odprowadza składkę.
    Jeżeli 'wypiszesz się' z UP, wtedy do ubezpieczeń zdrowotnych może
    zgłosić cię pracująca żona (za free, i jak długo chcesz).