PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w Dublinie

  • 21. Data: 2006-06-24 11:22:48
    Temat: Re: Zarobki w Dublinie
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    Użytkownik "gslabs" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:LY8ng.10550$j7.314494@news.indigo.ie...
    > "Mims" <s...@p...com> wrote in message

    > No widzisz. 40k brutto rocznie to prawie 2900 euro netto miesiecznie.
    >
    > pozdro
    > gslabs

    Sugerujesz, ze potencjalny pracodawca specjalnie zaniżył kwotę netto? Bo
    dokłądnie o to go pytałem - nie o płacę brutto, bo tę znałem, tylko ile to
    wyniesie netto..
    Michał

  • 22. Data: 2006-06-24 13:15:04
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message

    > Sugerujesz, ze potencjalny pracodawca specjalnie zaniżył kwotę netto?

    Dlaczego mialbym cos sugerowac? Pracodawca nie jest w stanie podac
    kwoty netto, pisalem juz o tym. Podal Ci orientacyjnie i nie przylozyl sie
    do tego.
    Dlaczego mialby zanizac?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 23. Data: 2006-06-24 13:35:33
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    > Dlaczego mialbym cos sugerowac? Pracodawca nie jest w stanie podac
    > kwoty netto, pisalem juz o tym. Podal Ci orientacyjnie i nie przylozyl sie
> [...]

    No to czegoś nie rozumien. Możesz powiedziec skąd wziąłeś wyliczenie kwoty
    netto i dlaczego pracodawca nie wie ile ona wynosi?

    Michał

  • 24. Data: 2006-06-24 13:44:35
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message

    > No to czegoś nie rozumien. Możesz powiedziec skąd wziąłeś wyliczenie kwoty
    > netto i dlaczego pracodawca nie wie ile ona wynosi?

    http://www.esatclear.ie/~grabe/TaxCalc/TaxCalc.html

    Pracodawcy z reguly malo wiedza o podatkach, tax creditach itp, a od tego i
    wielu
    innych rzeczy zalezy kwota netto. Dlatego na calym swiecie zarobki podaje
    sie
    brutto.

    pozdrawiam
    gslabs

  • 25. Data: 2006-06-24 13:47:11
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    Użytkownik "gslabs" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]

> [...]
    > wielu
    > innych rzeczy zalezy kwota netto. Dlatego na calym swiecie zarobki podaje

    Hmm, być może i masz racje...
    Tym niemniej, sprawa jest juz nieaktualna.
    Michał

  • 26. Data: 2006-06-24 16:30:07
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    gslabs <g...@w...pl> wrote:

    > Pracodawcy z reguly malo wiedza o podatkach, tax creditach itp, a od tego i

    Że jak?
    A niby kto płaci ten podatek w Twoim imieniu jak nie pracodawca?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 27. Data: 2006-06-24 16:34:58
    Od: "TS" <n...@e...no.spam>

    "gslabs" <g...@w...pl> wrote in message
    > "TS" <n...@e...no.spam> wrote in message

    > Chyba sie zagalopowales :)))) Raczej zaczalbys prace od 16-go.
    No faktycznie w tym przykladzie przesadzilem. Ale gdybys zatrudnial sie od 1
    lipca, a mial zaplanowany urlop 2 tygodniowy od 1 do 14 sierpnia, to juz by
    Ci dali.

    pzdr,
    TS.

  • 28. Data: 2006-06-24 17:57:37
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    > Że jak?
    > A niby kto płaci ten podatek w Twoim imieniu jak nie pracodawca?

    Ksiegowy. A w przypadku zatrudnienia na etat nalezne podatki oraz kwote
    netto
    do wyplacenia kazdemu pracownikowi na podstawie kwoty zarobkow brutto -
    - wylicza.... urzednik skarbowy.

    Pracodawca, ktory moze byc informatykiem, inzynierem, czy lekarzem - nie
    musi
    znac zawilosci podatkowych i w lot wyliczac kazdemu jego kwoty netto.

    pozdrawiam
    gslabs

  • 29. Data: 2006-06-24 18:47:37
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    gslabs <g...@w...pl> wrote:

    > Ksiegowy. A w przypadku zatrudnienia na etat nalezne podatki oraz kwote

    A ten księgowy, to jak rozumiem nie występuje w imieniu pracodawcy?
    Bo chyba pisząc "pracodawca" nie masz na myśli swojego szefa albo dyrektora
    firmy, tylko właśnie firmę?

    > do wyplacenia kazdemu pracownikowi na podstawie kwoty zarobkow brutto -
    > - wylicza.... urzednik skarbowy.

    O. Ciekawe. Znaczy w Irlandii tak jest?
    I co - co miesiąc ten urzędnik siedzi i liczy?

    > Pracodawca, ktory moze byc informatykiem, inzynierem, czy lekarzem - nie
    > musi
    > znac zawilosci podatkowych i w lot wyliczac kazdemu jego kwoty netto.

    Pracodawca jest firmą.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 30. Data: 2006-06-24 19:03:36
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

> [...]

    > A ten księgowy, to jak rozumiem nie występuje w imieniu pracodawcy?
    > Bo chyba pisząc "pracodawca" nie masz na myśli swojego szefa albo

    Pracodawca = przyszly przelozony. To chyba oczywiste, ze nie z kazdym
    kandydatem
    rozmawia glowny dyrektor, ani tym bardziej ksiegowy. Rozmawia ewentualny
    zwierzchnik,
    a on ani nie ma obowiazku wiedziec, ani obowiazku wyliczac nikomu kwot
    netto, po
    uprzednim zapoznaniu sie z sytuacja zyciowa i materialna kandydata.

    > O. Ciekawe. Znaczy w Irlandii tak jest?
    Tak.
    > I co - co miesiąc ten urzędnik siedzi i liczy?

    Nie co miesiac. Zazwyczaj raz w roku, bo w Irlandii progi i kwoty wolne nie
    sa zamrozone.

    > Pracodawca jest firmą.

    Niech Ci bedzie. Dalej twierdze, ze rozmowca na interview nie musi strzelac
    kwotami netto.
    Bo to nie jego brocha, by to wiedziec.

    pozdrawiam
    gslabs