PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki projektanta instalacji

  • 11. Data: 2010-05-16 21:11:59
    Temat: Re: Zarobki projektanta instalacji
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
    news:hsjt7m$5pp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Wroclawiu.
    > Czy takie zarobki to norma czy po prostu jest dymany? Dodam, ze jest
    > czlowiekiem niestety z ograniczona asertywnoscia i niska samoocena, wiec
    > byc
    > moze ma to taki skutek. Jest inteligentny i chetnie sie uczy, z mojego
    > punktu widzeznia dosc duzo wie o tym co robi na codzien (znajomi budujacy
    > domy radza sie go w zakresie instalacji).
    > Pisze tego posta bez jego wiedzy, bo po prostu chcialbym sie dowiedziec
    > jak
    > wyglada sytuacja w innych firmach i u innych osob o podobnych

    Póki Twój kolega nie posiada uprawnien budowlanych pozwalajacych mu na
    pelnienie samodzielnych funkcji w budownictwie to moze co najwyzej te
    projekty rysowac. Nikt tego nie uzna i nie zastosuje jako pelnoprawnego
    projektu budowlanego. Do tego musi odbyc praktyke na budowach, zdac egzamin
    panstwowy na w/w uprawnienia i uzyskac wpis do Okregowej Izby Inzynierów
    Budownictwa.
    Pomimo wiedzy, studiów itd moze co najwyzej obliczac kreslic i rysowac dla
    kogos uprawnionego kto to podbije wlasnym nazwiskiem
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-05-16 21:18:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Papa5merf" <P...@p...pl> napisał w wiadomości

    > teen cały cyrk z uprawnieniami służy wyłącznie temu żeby dopuszczeć do
    > koryta jedynie rodzinke i znajomych partyjnych tympu miro, grzesiu i
    > podobni:O)

    Na uprawnienia budowlane zdaje się normalny państwowy egzamin z wiedzy
    merytorycznej i przede_wszystkim_administracyjno_prawnej związanej z
    budownictwem.
    Służy to m.in. temu by budowle nie waliły się ludziom na głowy, woda z
    wodociągu i scieki z kanalizacji nie truły ludzi, prąd nie powodował porażeń
    i pożarów itd.
    Osoba podpisująca projekt bierze na siebie przede wszystkim odpowiedzialność
    prawną. Wynagrodzenie jest pochodną tej odpowiedzialności i ryzyka z nią
    związanego.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-05-17 11:44:33
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 16 May 2010 23:11:59 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > Pomimo wiedzy, studiów itd moze co najwyzej obliczac kreslic i rysowac dla
    > kogos uprawnionego kto to podbije wlasnym nazwiskiem

    I to obliczanie, kreslenie i rysowanie warte jest 1400 zl tylko?

    Bo z tym, ze nie moze samodzielnie nie polemizuje, to oczywiste. Jednak
    nawet Ci, ktorzy posiadaja uprawnienia a pracuja u kogos tez sie niczym nie
    roznia, bo kresla, obliczaja i rysuja dla kogos.
    Tak naprawde chyba jedynie uprawnienia i wlasna firma jest wyjsciem.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 14. Data: 2010-05-18 07:54:39
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 17-05-2010 13:44, Norbert pisze:
    > I to obliczanie, kreslenie i rysowanie warte jest 1400 zl tylko?

    Warte jest tyle ile gotów jest zapłacić zleceniodawca.

    Niech kumpel zainwestuje w licencję AutoCada (albo tańszy odpowiednik),
    założy działalność i robi rysunki na zlecenie również dla innych.
    Pracując równocześnie na etacie zapłaci tylko składkę zdrowotną, którą i
    tak (w większości) odliczy od podatku.
    Brak uprawnień jest przeszkodą gdy projektuje i rysuje. Samo rysowanie
    nie wymaga uprawnień. Nie wszystkie rysunki, które robi się w cadzie
    dotyczą budowlanki i wymagają uprawnień.

    > Tak naprawde chyba jedynie uprawnienia i wlasna firma jest wyjsciem.

    Musi się liczyć z silną konkurencją w postaci rzeszy studentów
    rysujących na piratach i kasujących 10zł za rysunek. Rzucanie etatu bez
    znalezienia stałych (czyt.zadowolonych klientów), którzy są gotowi
    zapłacić normalne stawki byłoby raczej nierozsądne. Ale jest to do
    zrobienia. Są zleceniodawcy, którzy po spotkaniu ze studentem wolą
    zapłacić więcej i mieć rysunek w terminie (a nie czekać np. na koniec
    sesji).

    I żeby nie było, że piszę tylko teoretycznie: rysowanie nie jest moim
    głównym zajęciem i nie mam żadnych uprawnień budowlanych i nie będę
    miał. Jednak nie namawiam do inwestycji w cada licząc tylko na łut
    szczęścia. Perspektywa zarobku 1400 zł raczej zachęca do zmiany profesji
    niż do inwestycji w oprogramowanie :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2010-05-19 20:14:32
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Jackare" napisał:

> [...]
    > Osoba podpisująca projekt bierze na siebie przede wszystkim
    > odpowiedzialność prawną. Wynagrodzenie jest pochodną tej odpowiedzialności

    chciałęś mądrze napisać, a napisałeś takie bzdury jakich dawno nie
    czytałem:O)
    żadne egzaminy, czy uprawnienia u nas nie nakłądają żadnej
    odpowiedzialności, bo przecież żaden lekaż, czy żaden budowlaniec z
    uprawnieniami u nas żadnej odpowiedzialności za swoje partactfo nie
    ponieśli, nie ponoszą i nie będą ponosili, z czego jasno wynika że nie jest
    to żadnym gwarantem ani fachowości, ani odpowiedzialności, a służy wyłącznie
    obsadzaniu znajomych głąbuf na stanowiskach!:O(

    wybacz, ale kiedyś budowano bez tych uprawnień i jakoś tamte budynki nie
    waliły się na głowę, nigogo prunt nie kpał i woda się nie lała, i na głowę
    biły obecne budownictwo:O)
    nie to co teraz, wszystko się wali, leje, kopie, wygląda fatalnie i fszystko
    z uprawnieniami i egzaminami i nikt za nic nie odpowiada:O(

  • 16. Data: 2010-05-20 07:51:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > fszystko
    > z uprawnieniami i egzaminami i nikt za nic nie odpowiada:O(

    nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz w kwestii odpowiedzialności.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-05-20 14:52:52
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    > nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz w kwestii odpowiedzialności.

    a coś jeszcze wybkniesz, czy tylko potrafisz wygłaszać puste frazesy sfojego
    chciejstfa?:O)

    rozumiem że skoro nie protestujesz w sprawie braku fachowości budownictfa
    uprawnionego to znaczy ze się ze mną w reszcie kfesti zgadzas, tylko co do
    odpowiedzialności coś masz pszeciwne zdanie, ale to tylko tfoje zdanie
    niczym nie poparte:O)

  • 18. Data: 2010-05-20 17:20:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Papa5merf" <P...@p...pl> napisał w wiadomości

    > żadne egzaminy, czy uprawnienia u nas nie nakłądają żadnej
    > odpowiedzialności, bo przecież żaden lekaż, czy żaden budowlaniec z

    w d.. byłeś i g... widziałeś.
    Mooooże w przypadku lekarzy masz jakiś % racji, reszta to takie bzdury,
    jakich dawno nie czytałem.

    e.

  • 19. Data: 2010-05-20 19:07:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > uprawnionego to znaczy ze się ze mną w reszcie kfesti zgadzas, tylko co do
    > odpowiedzialności coś masz pszeciwne zdanie, ale to tylko tfoje zdanie

    Poparte. Prowadzę zakład instalacji budowlanych. Sam mam kilka kategorii
    uprawnień którymi raczej nie szastam i to głównie ze względu na
    odpowiedzialność.
    Co do fachowości i jakości - jest różnie. Tu mogę mówić tylko za siebie.
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2010-05-21 02:15:25
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > rozumiem Ĺźe skoro nie protestujesz w sprawie braku fachowoĹ?ci budownictfa
    > uprawnionego to znaczy ze siÄ? ze mnÄ? w reszcie kfesti zgadzas, tylko
    > co do
    > odpowiedzialnoĹ?ci coĹ? masz pszeciwne zdanie, ale to tylko tfoje zdanie
    > niczym nie poparte:O)

    imho uprawnienia są własnie po to, żeby była odpowiedzialność. Bez
    uprawnień nie możesz zrobić (zaakceptować) np. instalacji elektrycznej,
    nazwisko widniej na papierze i w razie spięć łatwo znaleźć osobę która
    będzie wiedziała co, jak i dlaczego to naprawić.
    Inną sprawą jest że najpierw za specjalizacje płaci sie koszmarne
    pieniądze, oczywiste jest że później tę inwestycje chce się odzyskać a
    tu klient/pracodawca woli gości którzy uprawnień nie mają (i kombinuje
    jak mieć zatwierdzone cos co zatwierdzone być nie powinno)

    BTW popracuj nad gramatyką. ilość i rodzaje błędów wskazuja na wczesną
    podstawówkę. albo edukacje a'la stokrotka