PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki poniżej......... › Re: Zarobki poniżej.........
    From: "Paweł" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zarobki poniżej.........
    Date: Mon, 28 Jul 2003 20:50:08 +0200
    Sender: l...@o...pl@217.98.54.177

    > Raczej jest to niemożliwe
    Raczej ?
    Pomysł jest niedorzeczny. Sytuacja na rynku pracy jest obecnie bardzo
    zła. Nie trzeba mieć wykształcenia ekonomicznego, ażeby stwierdzić, że
    przy dużej podaży siły roboczej wysokość oferowanego wynagrodzenia się
    zmniejsza. Skoro ludzie (a domniemuję, że jest to znaczna, jeżeli nie
    dominująca część społeczeństwa) gotowi są do katorżniczej pracy za
    śmieszne pieniądze - świadczy to o tym, że nie mają alternatywy. Twoja
    idea przypomina mi urzędowe ceny na towary w PRL. Przypomnij sobie
    jakie były efekty centralizacji gospodarki.

    > lepiej już klepać biedę niż pracować od świtu do zmierzchu

    To co - mają umrzeć z głodu?

    > a bezrobotni gdyby nie "wskakiwali" na te wolne miejsca pracy

    Tu już przekraczasz pewne granice absurdu. Powiedz to bezrobotnemu,
    który od dwóch lat bez prawa do zasiłku próbuje znaleźć zatrudnienie,
    aby zapewnić minimum egzytencji swojej rodzinie.

    > to co by wtedy było ??? co wtedy zrobiliby pracodawcy ????

    Załóżmy, że twój niedorzeczny pomysł - ogólnonarodowy strajk ma szansę
    powodzenia. Pobawmy się w prognozę wydarzeń - pracodawcy nie mogą
    znaleźć taniej siły roboczej - w celu jej przyciągniecia oferują
    wyższe wynagrodzenia. Produkcja staje się mniej opłacalna, a
    eksportowane polskie towary ze względu na swoje wysokie ceny nie
    znajdują nabywców za granicą. Obniżenie cen poniżej kosztów
    wytworzenia nie wchodzi w grę, ponieważ zmusiłoby to wiele
    przedsiębiorstw do zamknięcia interesu. Skutek - ograniczają produkcję
    na rynek krajowy. Następuje zatem spadek eksportu i narastający
    deficyt obrotów bieżących - polska gospodarka nie jest przecież
    gospodarką zamkniętą. Następuje osłabienie polskiej waluty, przez co
    importowane towary stają się coraz droższe, a produkcja jeszcze
    bardziej nieopłacalna. Dochodzi do kryzysu walutowego, masowych
    bankructw i hiperinflacji. Bezrobocie osiąga 40% poziom. Itd.
    Cóż - może inni grupowicze inaczej prognozują przebieg wypadków.
    Czekamy na inne scenariusze

    Paweł
    mail to: l...@o...pl