PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Date: Wed, 18 Oct 2006 17:51:44 +1300

    kinky wrote:
    > Witam wszystkich zainteresowanych.
    >
    > Do tych przemyslen sklonila mnie troche moja sytuacja. Oczywistym
    > moze sie wydawac, ze miedzy poziomem IQ a kariera i poziomem
    > zarobków zachodzi statystyczna korelacja dodatnia.
    > [...]
    > znalezc pracy, to nie pomoze mu ani egzamin proficiency in English,
    > ani studia podyplomowe, ani IQ 125

    Przepraszam, jestem za zmeczona, zeby napisac to bardziej dyplomatycznie:

    Jestes juz druga osoba za czasu mojego pobytu na grupie, ktora uwaza IQ
    z zakresu 120-130 za ponadprzecietne. Tymczasem jest to srednie IQ w
    grupach takich jak studenci przedmiotow scislych, nauczyciele itp.,
    jednym slowem nic, co by dawalo podstawe do narzekan na nute "jestem
    wybitny, a nikt mnie nie chce".

    Znam/znalam troche osob ze 150+ i jedyne przypadki, ktore sobie niezbyt
    radzily w zyciu, to te majace powazne zaburzenia psychiczne - co nie
    oznacza, ze u reszty byly jakies wybitne kariery.

    > Czy nie jest jednak tak, ze ludzie inteligentni a zarazem wrazliwi
    > nie potrafia "zagrzac" miejsca w jednej pracy. Ciagle im cos
    > nie pasuje. A to zarobki, a to zly szef a to atmosfera w pracy jest
    > ciezka.

    Jakas praca moze byc rzeczywiscie zla i miec elementy, z ktorych mozna
    byc niezadowolonym. Jesli zdarza sie to nagminnie w kazdej kolejnej, to
    jest to albo problem z wlasnym ego, albo nieumiejetnosc oceny oferowanej
    pracy i firmy, ktora ja oferuje, albo - za niskie kwalifikacje, zeby
    trafic do miejsca dobrej jakosci.

    Poza tym znam mnostwo inteligentnych ludzi, ktorzy pracuja w tym samym
    miejscu od 10 lat i wiecej (tu akurat mowa o uczelni), wiec korelacje
    inteligencji z czesta zmiana pracy trudno by bylo obronic.

    > Gdzies kiedys wyczytalem, ze jedna z przyczyn dla których
    > niektórzy ludzie nie potrafia zrobic kariery zawodowej sa stosunki
    > interpersonalne. Prace dostaje sie w 70% dzieki kwalifikacjom a w
    [...]
    > Ciagle sie zastanawiam jak poprawic swoje szanse na znalezienie
    > dobrej pracy. Juz drugi rok szukam takiej bezskutecznie. W latach
    [...]
    > I co wy na to?

    Podsumowujac:
    Zadajesz pytanie o zwiekszenie swoich szans na rynku pracy, a slowa nie
    piszesz o swoich kwalifikacjach, doswiadczeniach czy czymkolwiek, co by
    pozwolilo merytorycznie pogadac o Twoim problemie.
    Zamiast tego piszesz mnostwo narzekan, w ktorych probujesz zwalic wine
    na czynniki zewnetrzne: nie ma juz lat 90-tych, inteligentni maja
    problem, bo sa inteligentni, bo znajomosci itp.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)