PracaGrupypl.praca.dyskusjeZachwianie proporcji › Re: Zachwianie proporcji
    From: "" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zachwianie proporcji
    Date: 30 Jul 2003 13:02:41 +0200

    > skad? stad, ze nie znam jak narazie karaju, w ktorym silne zwiazki
    > zawodowe szlyby w parze z silna ekonomia i rozwojem.

    np. Dania.

    W Korei Północnej w ogóle nie ma ZZ i mają bardzo dynamiczny rozwój.

    > w Wielkiej Brytanii M. Tatcher zaczela wyciaganie krajju z kryzysu
    > wlasnie od zamykania kopaln i podciecia korzeni wiecznie strajkujacym
    > zwiazkom zawodowym.

    Maksymalne uproszczenie. MT po prostu sprywatyzowała gospodarkę (zresztą przy
    początkowym poparciu pracowników i co za tym idzie ZZ). Kopalnie to tylko jeden
    z obszarów prywatyzacji. A ZZ nadal mają swoją reprezentację w parlamencie
    brytyjskim a i premier jest laburzystą.

    > co nieprofesjonalne? moze zaprzeczysz, ze zeby byc bileterem czy
    > bagazowym to nie trzeba miec wielkich kwalifikacji ani skonczonych
    > studiow?
    > bagazowi to nie sa kontrolerzy ruchu, piloci, ani nawet
    > stewardesy/stewarci.
    > zeby byc bagazowym nie musisz znac zadnego jezyka obcego.

    nie zaprzeczę. Niemniej jednak mają swoją rolę do spełnienia i moga ją robić
    dobrze lub źle. Nieprofesjonalne jest pisanie w stylu bagażowi to ciołki więc
    ta robotę moga robić bezrobotni w ramach prac interwencyjnych, kontroler lotów
    to jest gość i jemu cześć i chwała. Takie podejście może prowadzić do sytuacji
    opisanej przez Ciebie w zdaniu ponizej, a to juz wpływa na pozycje linii
    lotniczych, a co za tym idzie na wielkość zarabianych pieniędzy i w końcowym
    etapie np. na wydatki ponoszone na bezpieczeństwo lotów. Myslę że rzecznik
    prasowy (podaję jako przykład speca od propagandy, a więc profesjonalisty)
    linii lotniczych nie powiedziałby zdania "zas co do latania liniami roznymi:
    coz, ani bileter ani bagazowy to nie sa jakies cut-edge zawody, od ktorych
    zalezy bezpieczenstwo pasazerow." stąd moje twierdzenie że Twoje sądy są
    nieprofesjonalne.
    A zawód bileter to w ogóle jeszcze istnieje ?

    > no coz.
    > jak narazie we wszystkich przewodnikach i ksiazkach na temat linii
    > lotniczych, ktore czytalam, BA maja niska lokate, m. in. ze wzgledu na
    > notoryczne gubienie bagazy.

    byc może stosuja filozofię a`la Nina

    > Nina Mazur Miller

    Pozdrawiam,