PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo? › Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    Date: Tue, 2 Jun 2009 23:25:14 +1200

    "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> wrote in message
    news:h01ian$3h7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    >

    > No dobrze, ale jaka jest w tym wina dających te łapówki, czy napiwki ?
    > Odnoszę wrażenie, że uważasz ich za odpowiedzialnych za ten stan rzeczy,
    > tymczasem u nas to jest objaw zwykłego pragmatyzmu. Oczywiście nikt nikogo
    > nie zmusza, ale ludzie po prostu kojarzą proste fakty (a jak nie kojarzą,
    > to czasem się ich naprowadza na prawidłowe wnioski). Nie każdy też jest
    > taki mocny, ma tyle nerwów i czasu, żeby dla zasady nie dawać i kopać się
    > z koniem. Byłbym ostrożny w stawianiu tezy, że ta "korupcyjna kultura"
    > zbudowała się oddolnie i oddolnie trzeba z nią walczyć. Szczególnie, że

    Mozna oddolnie z nia walczyc. Lepsze to niz nic. Oczywiscie sa takie
    sytuacje, ze kazdy sie zlamie, glownie dotyczace zdrowia i zycia, ale gdy
    nieprzyjemnosc jest w miare niewielka, jak koniecznosc przejscia sie na
    poczte, to ja bym jak najbardziej pocierpiala dla idei - o ile taka mala
    sprawa w ogole zasluguje na takie szczytne okreslenie.

    Jesli chodzi o wine, to najwazniejszym aspektem jest tu uznanie lapowkarstwa
    za normalne i przyczynianie sie do szerzenia takiej postawy. W Polsce ludzie
    sie przyzwyczaili, zaakceptowali i to tworzy sprzyjajacy klimat dla
    kontynuacji takich praktyk rowniez na wieksza skale. Przewazajaca w
    spoleczenstwie postawa wobec danej rzeczy ma wielkie znaczenie dla praktyki
    i calej gospodarki. (Byla tu jakis czas temu dyskusja o innowacyjnosci i
    nieprzyjajacym klimacie dla niej w PL - wynikajacym w duzej mierze z
    rozpowszechnionych ludzkich postaw.)

    > wozić/roznosić. Oczywiście taka rzecz musiała być załatwiona na wysokim
    > szczeblu - jeśli więc całe segmenty rynku są w Polsce polityczną łapówką,
    > to chyba nie ma się co czepiać zwykłych ludzi, że opromienieni takim
    > przykładem przenoszą tę filozofię niżej :)

    A jak wysokie szczeble zaczna powiedzmy mordowac jakas grupe narodowosciowa
    czy inna, to tez "nie bedzie sie co czepiac zwyklych ludzi", ze
    "opromienieni przykladem..."?

    I.
    --
    http://blog.pasnik.pl