PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo? › Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    From: "Jurek M" <m...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    Date: Mon, 1 Jun 2009 11:27:13 +0200

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h005ue$4ep$1@news.onet.pl...

    > Wydaje mi się, że korupcja to jest wtedy, gdy jeśli nie "posmarujesz",
    > to ktoś odmówi Ci wykonania usługi. W jaki sposób wykonania usługi
    > dostarczenia pieniędzy czy przesyłki odmówić może listonosz? "Na
    > złość
    > mamie" ich nie przyniesie? :)

    Może np trochę opóźnić dostarczenie. Tłumacząc tym, że np. dzwonił do
    drzwi, przychodził wielokrotnie i nikt mu nie otworzył. ;)
    Znane są takie przypadki.
    W końcu może byc dla starszej osoby niemiły, To też b. ważne dla kogoś
    samotnego,a listonosz stanowi okazję choćby do tego, żeby zamienić kilka
    słów.

    > Ludzie dają mu napiwki, bo ... w sumie nie wiem dlaczego :) Pewnie

    Jak wyżej: za możliwość wymiany kilku słów z miłą osobą, którą widują
    cyklicznie raz w miesiącu. Dla starszych samotnych ludzi to wiele
    znaczy. Na pewno warte "końcówki" z renty.

    > dlatego, że sama nigdy w życiu nie dałam żadnej "końcówki"
    > listonoszowi, bo nie widziałam takiej potrzeby. Napiwki kelnerom też
    > rozdaję sporadycznie.

    > Ale jak można komuś lepiej przynieść przesyłkę?

    Można np ją wnieść zamiast zostawić na klatce schodowej, żeby klient
    wniósł sobie ją sam.

    J.