PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo? › Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
  • Data: 2009-06-01 18:19:57
    Temat: Re: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h002bs$2r3$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...de.pl> pisze:

    > Ano to, że takie napiwki to ekstra dodatki do wynagrodzenia. Dodatki
    > wynikające wprost z zaangażowania i jakości pracy osoby ją wykonującej.
    > Można więc je nazwać premią i to premią która powstaje "sama" i wynika
    > wprost z zależności: jesteś w pracy i pracujesz - premia jest, a każdą
    > nieobecność lub zniżkę jakości przypłacasz zmniejszeniem lub utratą tego
    > ekstra dodatku.
    Czy można je nazwać dodatkiem do wynagrodzenia to ja się trochę waham.
    Nieopodatkowane - to raz.
    Nieozusowane - dwa.
    Niezaksięgowane - trzy.
    I nie powstaje sama, lecz na podstawie pewnego "zwyczaju".
    To mi wygląda raczej na drobną darowiznę, by nie rzec - jałmużnę.
    Siedzi żebrak pod kościołem - "zarabia", nie siedzi - nie "zarabia".

    > premia
    No własnie IMO nie. Napiwki, jałmużny, datki itp. - to tylko zwyczaje.
    Premia powiązana z zawartą umową o pracę (nawet uznaniowa) to jednak co
    innego.

    --
    Jotte