PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?

  • 11. Data: 2006-10-26 09:36:46
    Temat: Re: Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    p...@...com napisał(a):

    > Ciekawa propozycja i wydaje sie byc obiektywna ocena dylematu zostac
    > czy jechac.

    Prosze bardzo - sam ja stosuje przy negocjacjach z potencjalnym
    pracodawca - podaje ja jako kontrargument na pytanie dlaczego chcialbym
    zarabiac tyle i tyle - i powiem ze jeszcze nie spotkalem sie aby druga
    strona jakos kwestionowala to podejscie.
    Oczywiscie osobna kwestia to ze i tak kryterium oczekiwan finansowych
    zazwyczja jest brane in minus. Aczkolwiek widze powoli po znajomych ze i
    tutaj zaczynaja sie pojawiac wylomy w mentalnosc pracodawcow.

    Co nie zmienia faktu ze jak widze podstawe oskladkowania a moje brutto
    to trafia mnie szlak ;] I po czesci rozumiem potencjalnego pracodawce.

    > Dzinki za pomysł na kryterium oceny

    Hehe - robisz jakas analize wielokryteriowa?

    --
    pzdr
    robbi

  • 12. Data: 2006-10-26 09:39:11
    Od: p...@g...com

    robbi napisał(a):

> [...]
    > zarobkow.
    > Im twoje wynagrodzenie bedzie blizsze cenie metra mieszkania tym IMHO

    Robbi jaki poziom wsaznika czyw=(pensja netto na 1miesiac)/(cena 1 m2
    miwszania );
    czyw- czy warto wyjechac ;];] bys zaproponowal ja propnuje wartosc
    granicnza na poziomie 0,5 ;
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-10-26 09:45:53
    Od: u...@g...pl

    > Wystarczjace by bylo, wiadomo jednak ze liczyc czlowiek tez potrafi i
    > oferty nie zlekcewazy . I pojawia sie pytanie czy warto tu zdobywa
    > dośiadczenie i pozycje fachowca kiedy za granica" bez specjalnych"
    > umiejętniści ma sie na stacie wiecej?

    To zależy jakie doświadczenie zdobywałbyś tu a jakie tam. Jeżeli
    to pracujesz w zawodzie (swoim, wybranym), a tam zdobywasz
    doświadzcenie w konserwowaniu powierzchni płaskich to zdecydowanie
    cena pozostania maleje. Jeżeli natomiast jest to to ten sam zawód to
    cięzko tu zostać.

  • 14. Data: 2006-10-26 10:21:58
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    p...@g...com napisał(a):

    > Robbi jaki poziom wsaznika (pensja netto na 1miesiac)/(cena 1 m2
    > miwszania )bys zaproponowal ja propnuje wartosc granicnza na poziomie 0,5

    No to policzmy - w przytoczonym przykladzie z Warszawy mamy cene
    8tys/m2, polowa z tego daje kwote 4 tys netto. Brutto zarobki by sie
    ksztaltowaly w granicy 6 tys (okolo).
    Teraz pytanie - przy zalozeniu brania kredytu i planowaniu przyszlosci
    na jakims sensownym poziomie (pojecie b. subiektywne) warto pozostac ?
    Policzmy kredyt (http://www.money.pl/banki/kalkulatory/kredytowy/)
    Za 50 metrow zaplacisz 400 000. Kredyt na 20 lat (wg mnie max sensowny
    okres kredytowania)przy oprocentowaniu stalym 5% w PLN da rate na
    poziomie 2640 PLN. Odejmij od tego 4000 i zobacz co zostanie - jakies
    1360. Czy za tyle jestes w stanie zyc w Warszawie na satysfakcjonujacym
    cie poziomie?

    Moim zdaniem ta wartosc to 0,7. Bo wtedy kredyt nie bedzie aż tak
    uciazliwy. Oczywiscie odnosimy to do osoby ktora ma w planach kupienie
    mieszkania i w tym celu podejmuje decyzje o zmianie pracy/wyjezdzie za
    granice.

    Powyzsze wyliczenia sa dla osoby samotnej. Inaczej nalezy to potraktowac
    jesli jest sie we dwoje.

    No i oczywiscie sa to wyliczenia teoretyczne - za kazdym razem nalezy je
    dokaldnie przeliczyc uwzgledniajac dodatkowe czynniki i lokalna
    specyfike (kopyrajt R.Mlotkowski "Magazyn Firma" ;]).

    --
    pzdr
    robbi

  • 15. Data: 2006-10-26 10:47:04
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 26-10-2006 o 10:11:35 <p...@g...com> napisał(a):

    > Witam grupowiczów.
    >
    > Chce rozpocząc dyskusje na temat :za jaka penję miesieczna można
    > rozwazyć zostanie w Polsce. Alternatywa jest praca za granicą w
    > wiekszości lepiej płatna.
    > Czynniki jakie wływaja na to czy zostac czy wyjechac to według mnie
    > :wykształcenie, posiadnaie mieszkania lub nie, stan cywilny ,
    > zanjomośc jezyków obcych, i oczywiscie pieniądze.
    > Uważam ze kwotamissięcznego wynagrodzenia prz jakiej można rozważac
    > pozostanie w ojczyżnie to 2400 zl netto ( na rekę).
    > Prosze o otwartą dyskusje na ten temat

    Idiotyczna "kwestia".
    Medzy 2400 w Zadupiach Górnych a 2400 w Warszawie może być wieksza różnica
    niż między Warszawą a dajmy na to Salonikami.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 16. Data: 2006-10-26 16:14:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 12:21:58 +0200, robbi <r...@n...frompoznan.com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >poziomie 2640 PLN. Odejmij od tego 4000 i zobacz co zostanie - jakies
    >1360. Czy za tyle jestes w stanie zyc w Warszawie na satysfakcjonujacym

    Błąd. :) Jeśli rata kredytu jest w takiej wysokości, że jej nieduży wzrost może
    zagrozić stabilności utrzymania danej osoby, to:
    a) kredyt jest za duży
    b) okres kredytowania jest za krótki. :)

  • 17. Data: 2006-10-26 17:35:58
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Błąd. :) Jeśli rata kredytu jest w takiej wysokości, że jej nieduży wzrost może
    > zagrozić stabilności utrzymania danej osoby, to:
    > a) kredyt jest za duży
    > b) okres kredytowania jest za krótki. :)

    c) znalesc praca w ktorej mozna zarobic wiecej (a tak sobie
    poteoretyzuje ;])

    Pamietaj ze ja tu zastosowalem proponowany stosunek pensja/m2 w
    wysokosci 0,5 - i wyraznie napisalem ze to raczej niska wartos przy tej
    cenie mieszkania.

    --
    pzdr
    robbi

  • 18. Data: 2006-10-26 22:22:42
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    > Jakby bylo tak jak piszesz to chyba 80% spoleczenstwa powinno przymierzac
    > sie do wyjazdu.

    jak gadam ze znajomymi to jakos tak te 80% by sie zgadzalo* ;)

    *wliczam tych ktorzy sa juz za granica i nie wracaja

  • 19. Data: 2006-10-27 01:58:18
    Od: "T.F." <t...@g...pl>

    "Tomek P." ...

    > Idiotyczna "kwestia".

    Zdadzam sie z Szanownym Imiennikiem.
    Autor watku nie przygotowal sie do dyskusji...
    A szkoda.

    --
    T.F.

  • 20. Data: 2006-10-28 11:42:27
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    > Uważam ze kwotamissięcznego wynagrodzenia prz jakiej można rozważac
    > pozostanie w ojczyżnie to 2400 zl netto ( na rekę).

    Dyskusja bez sensu, bo motywy, potrzeby i mozliwosci ludzi sa bardzo
    zroznicowane. Ale przypomnialo mi sie cos z troche innej beczki.

    Otoz firmy zatrudniajace ludzi w nieprzyjemnych warunkach (i sciagajace
    ich tam z "lepszego" kraju) placa specjalny dodatek do pensji za kazdy
    dzien pobytu w miejscu nieprzyjemnym. Przykladem moze byc Shell i jego
    wydobycie ropy w Nigerii. Uzbrojone grupy porywaja zagranicznych
    pracownikow dla okupu, inna przestepczosc tez jest wysoka, poziom
    cywilizacji i higieny moze wywolac silny dyskomfort u Amerykanina czy
    Europejczyka. Na jednym ze stanowisk ten dodatek to kilkadziesiat dolcow
    dziennie w dodatku do normalnej pensji (ktora jest podobna do pensji na
    takich stanowiskach w "zwyczajnych" miejscach). Tak mi sie przypomnialo. :)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)