PracaGrupypl.praca.dyskusjeZa jak pensje można rozważac zostanie w Polsce? › Re: Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?
    From: robbi <r...@n...frompoznan.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?
    Date: Thu, 26 Oct 2006 12:21:58 +0200

    p...@g...com napisał(a):

    > Robbi jaki poziom wsaznika (pensja netto na 1miesiac)/(cena 1 m2
    > miwszania )bys zaproponowal ja propnuje wartosc granicnza na poziomie 0,5

    No to policzmy - w przytoczonym przykladzie z Warszawy mamy cene
    8tys/m2, polowa z tego daje kwote 4 tys netto. Brutto zarobki by sie
    ksztaltowaly w granicy 6 tys (okolo).
    Teraz pytanie - przy zalozeniu brania kredytu i planowaniu przyszlosci
    na jakims sensownym poziomie (pojecie b. subiektywne) warto pozostac ?
    Policzmy kredyt (http://www.money.pl/banki/kalkulatory/kredytowy/)
    Za 50 metrow zaplacisz 400 000. Kredyt na 20 lat (wg mnie max sensowny
    okres kredytowania)przy oprocentowaniu stalym 5% w PLN da rate na
    poziomie 2640 PLN. Odejmij od tego 4000 i zobacz co zostanie - jakies
    1360. Czy za tyle jestes w stanie zyc w Warszawie na satysfakcjonujacym
    cie poziomie?

    Moim zdaniem ta wartosc to 0,7. Bo wtedy kredyt nie bedzie aż tak
    uciazliwy. Oczywiscie odnosimy to do osoby ktora ma w planach kupienie
    mieszkania i w tym celu podejmuje decyzje o zmianie pracy/wyjezdzie za
    granice.

    Powyzsze wyliczenia sa dla osoby samotnej. Inaczej nalezy to potraktowac
    jesli jest sie we dwoje.

    No i oczywiscie sa to wyliczenia teoretyczne - za kazdym razem nalezy je
    dokaldnie przeliczyc uwzgledniajac dodatkowe czynniki i lokalna
    specyfike (kopyrajt R.Mlotkowski "Magazyn Firma" ;]).

    --
    pzdr
    robbi