PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za dużo informatyków?

  • 21. Data: 2002-05-29 17:49:10
    Temat: Re: Za dużo informatyków?
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Ciekawe co Ty rozumiesz pod pojęciem "rasowy informatyk", ja Ci tylko
    > przedstawiłem punkt widzenia z moich obserwacji zamieszczonych w
    > poszukiwaniu tychże ludzi...

    Sorry, za ostry nalot w poprzednim poscie ale troche zle zrozumialem Twoja
    wypowiedz. :-))
    Pracuje w Niemczech; wlasnie dzisiaj musialem gosciowi w pracy tlumaczyc
    przez telefon, jak sie ustawia zmienne srodowiskowe w DOSie. Hmmm, tez
    informatyk zarabiajacy pewnie tyle, co u nas naprawde dobrzy spece. W tej
    branzy jest za duzo ludzi, ktorzy nie zwracaja zainwestowanych kosztow! Jak
    paru takich talentow wyleci, to tylko wyjdzie reputacji tej branzy na
    zdrowie.

    Pozdrawiam,

    Andree

  • 22. Data: 2002-05-29 18:57:33
    Od: "Artukus" <a...@u...pl>

    ja tam uważam że jeśli ktoś pisze aplikacje we flashu to jest informatykiem
    ... zresztą teraz dużo rzeczy tam można programować pełna obiektówna ,
    wykozystanie xml .. łączenie z bazami danych itd i jak tego nie nazwać
    informatyką ... hę ... a jeśli kroś się lubi paprać w asmie to jego sprawa
    .. i dlaczego grafik komputerowy wymiera ... ???

    Artukus

  • 23. Data: 2002-05-29 19:20:15
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

> [...]
    >
    > I co nie uważasz że to chore ? W wielu ogłoszeniach pod nazwą informatyk
    > kryje się zupełnie inny zawód oraz obowiazki tego pracownika odbiegają

    Niekoniecznie, wg mnie ta akurat firma szukala "informatyka zakladowego",
    ktory zajmie sie i Windowsami/NetWarem ale tez
    wspomoze panie w ksiegowosci gdy im sie cos w programamch zatnie. Czasami
    jako operator pusci jakies skomplikowane operacje przy zamknieciu roku,
    czasami wpisza 100 pozycji nie na te konta co trzeba i informatyk poprawia
    to spoza programu jedna komenda.
    Zeby to robic trzeba sie w tych dziedzinach orientowac.

    Sam tak pracuje, specjalnosc malo wrazliwa na swiatowe trendy - ani boom ani
    krach dotcomow nie wplywaja specjalnie na sytuacje.
    (Spowolnienie gospodarcze w Polsce - owszem, ale o pare %). Wszyscy swiezo
    upieczeni i domorosli tez raczej walcza o administrowanie Linuksem i
    robienie stron,
    aktywa i bilans ich nudza, stad taki warunek w ogloszeniu.

  • 24. Data: 2002-05-29 19:49:26
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    Jak
    > paru takich talentow wyleci, to tylko wyjdzie reputacji tej branzy na

    No niestety dużo prawdy jest w tym iż Ci wyjadacze którzy zaczynali od
    asemblera, optymalizacji pamięci w Dosie (Memmaker), walki o każdy KBajt
    celem ładowania aplkacji w górny jej obszar, gdzieś się dziś albo
    "zatracili", albo są niedocenieni oraz są wrzuceni do "jednego wora" wraz z
    tymi co mają wykształcenie techniczne i są samozwańczymi "informatykami".
    Do tego należy jeszcze dodać absurdalne czasami wymagania pracodawców aby
    dojść do wniosku, że wiele rzeczy związanych z tą profesją przeżywa kryzys
    !!!

    Wrangler

  • 25. Data: 2002-05-29 19:55:02
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Na poparcie mej tezy niech bedzie to ze swego czasu cos tam sobie
    > skrobalem w html'u cgi i takich tam zamierzchlych technologiach i moje
    > ciezko wypracowane efekty to smieszne zabawki przy dzisiejszych
    > gotowych skryptach z pudelka do uzycia dla byle fana frontpage'a.
    > Mysle ze jest wiecej takich "weteranow"

    Masz rację Limfo, weterani będą wypierani przez młodych gniewnych
    rozpoczynających swoją karierę z kompem nie już od nauki stukania w
    klawiaturę, ale od posługiwania się gotowymi skryptami, na zasadzie
    "przeciągnij i upuść"....

    Wrangler

  • 26. Data: 2002-05-29 20:29:23
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.B." <b...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    Moze szukaja programisty do oprogramowania takich dziedzin. To naprawde
    specyficzne dziedziny i np. bez znajomosci podstawowej ksiegowosci nie ma
    sie co zabierac za pisanie, czy wdrazanie takich programow.

    --
    Jacek

  • 27. Data: 2002-05-29 20:35:39
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Michał M. <m...@p...onet.pl> wrote:
    > niz po najlepszych uczelniach...

    > Może i coś w tym jest... ale w przypadku IT zdarza się, że czasem ktoś ma
    > ładne papiery a umiejętności praktyczne... słabe.
    odwortnie tez...

    moze pora pomyslec o samorzadzie zawodowym i Korporacji Informatykow
    Rzeczypospolitej? (cus jak korporacje notarialne, adwokackie -
    http://polityka.onet.pl) wymysli sie jakas ustawe zabraniajaca pracy
    niezrzeszonym jakies irracjonalny sposoby przyjmowania uczniow i czeladnikow
    :-)))))))))))))
    Jak my to zorganizujemy to my i nasze dzieci beda
    ustawione, jak nie - to zarobki spadnal nam wszystkim na pysk.... :-<

    pozdrawiam

    romekk

  • 28. Data: 2002-05-29 20:59:52
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Moze szukaja programisty do oprogramowania takich dziedzin. To naprawde
    > specyficzne dziedziny i np. bez znajomosci podstawowej ksiegowosci nie ma
    > sie co zabierac za pisanie, czy wdrazanie takich programow.

    No znajomosc by sie przydala, to oczywiste ale do tego tez powinien byc
    zatrudniony
    w zespole lub "pod reka" biegly ksiegowy lub prawnik prawa gospodarczego i
    podatkowego.

  • 29. Data: 2002-05-29 21:44:29
    Od: "D-One" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    /ciach/
> [...]
    > rozpoczynających swoją karierę z kompem nie już od nauki stukania w
    > klawiaturę, ale od posługiwania się gotowymi skryptami, na zasadzie

    Witam - ciekawa dysputa
    - to powyzej da sie zaobserwowac od conajmniej 3-4 lat

    Konkluzja do calosci -
    Informatyk - to grupa zawodowa taka jak lekarze .....
    W sklad tej grupy wchodza: analitycy, programisci, graficy, "skrypciarze",
    administratorzy, serwisanci, wdrozeniowcy, konsultanci itd - przykro patrzec
    jak "mlodzi gniewni" widza tylko siebie i swoja dziedzine...
    Informatycy to takze ludzie pokory - wiec wypowiedzi na forum w stylu "x
    jest glupi" nie przystaja profesjonalistom
    Nauczycielka odniosla sie do caloksztaltu sytuacji i tak pewnie trzeba to
    odbierac - kazdy ma prawo do wypowiedzi.
    RADA - jezeli interesuje cie INFORMATYKA jako calosc lub ktoras z jej
    dziedzin to rob swoje....... "(..)pomysl co chcialbys robic i rob to(..)"
    ....najwazniejsze zebys "lubil to co robisz i robil to co lubisz"

    D-One - do wczoraj informatyk....;-)

  • 30. Data: 2002-05-29 21:49:19
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    > odwortnie tez...