PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za dużo informatyków?

  • 11. Data: 2002-05-29 15:47:16
    Temat: Re: Za dużo informatyków?
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Niestety,Pawelek ma całkowitą rację.Firmy informatyczne robią nabór
    > nowych pracowników za psie pieniądze, aby zastąpić nimi dotychczasowych,
    > jeszcze godziwie opłacanych.A potrzeba zdobycia LEPRZYCH pracowników
    > to obecnie wykręt mający na celu obniżkę kosztów.

    Cześciowo masz rację, tylko gdzie te oferty pracy ? Oprócz programistów
    rzadko można spotkać chęć zatrudnienia administratora sieci, serwisanta,
    menadżera ds. projektów, itd.
    Wcale nie uważam aby to pomagało innym w znalezieniu pracy albo stwarzało
    problem dla zatrudnionych z wysokimi zarobkami ...

    Wrangler

  • 12. Data: 2002-05-29 15:50:18
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > tak naprawde ten rynek jest bardzo ogromny
    > jest tak wiele technologii ze trzeba tylko wybrać tę ktora jest
    > mało oblegana (imho)

    Nie sposób tak podejść do sprawy bo zanim ktoś po 5 latach skończy studia,
    to się okaże że dana dziedzina informatyki wymiera.
    Tak było z grafikami, webmasterami, itd.

    Wrangler

  • 13. Data: 2002-05-29 16:21:29
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    > moze miala na mysli, ze podobnie jak kazdy Polak jest najlepszym
    > lekarzem, prawnikiem, psychologiem, znawca sportu i samochodow tak
    > obecnie kazdy jest i informatykiem? domoroslym co prawda, ale lepszym >
    niz po najlepszych uczelniach...

    Może i coś w tym jest... ale w przypadku IT zdarza się, że czasem ktoś ma
    ładne papiery a umiejętności praktyczne... słabe.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2002-05-29 16:29:06
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    > A tak przy okazji...czego uczy ta pani??
    Fizyki

    > Ze wie co bedzie za 8 lat...ho, ho...
    Może kupiła sobie wechikuł czasu? ;-)))

    > (np wlasnie informatyk...pare lat temu), jest raczej wiecej pracownikow
    niz
    > miejsc pracy. I nie ma miejsc pracy...dla tych gorszych, z mniejszymi
    > umiejetnosciami lub mniej elastycznych.
    Ta pani mówiła, że ktoś z jej rodziny po informatyce ma problemy z pracą...

    > A bedac dobrym informatykiem, ma sie duzo mozliwosci rowniez w innych
    > zawodach, gdzie atutem dodatkowym moze byc wlasnie
    > informatyka...zwlaszcza za te 8 czy 5 lat
    No właśnie. Przecież jak przemysł może funkcjonować za 10 lat bez
    informatyki. Np. produkcja samochodów. Ile symulacji itp. należy
    przeprowadzić właśnie za pomocą komputerów, z oprogramowaniem napisanym
    przez informatyka-fizyka by wyprodukować samochód... bardzo duzo.

    > Kiedys brak bylo ludzi od marketingu...treaz jest nadprodukcja, ludzie po
    > ekonomii tez kiedys nie mieli problemow z praca...
    A z mojej siostry klasy (maturalna) 70% ludzi wybiera się na ekonomie...

    > Pani mozesz sie zapytac, czy wie o tym ze jest niz demograficzny, i ze
    lekko
    > niepowazny jest ten, kto wybiera zawod nauczyciela.
    :-))) Dobre... tylko, że ona już za kilka lat odchodzi na emeryturę. Ale
    zawsze mogła to przewidzieć ;-).

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-05-29 16:30:02
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Jestem uczniem gimnazjum trzeciej klasy gimnazjum. Pewna nauczycielka
    > powiedziała nam dziś, "kto dziś planuje być w przyszłości informatykiem
    jest
    > lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały
    > świat". Lekko mnie to zdziwiło bo... bo wszyscy wiedzą jak wygląda rynek
    > pracy. Do tego rozwój technologii w przyszłości spowoduje zwiększone
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie
> [...]

    Nie sluchac glupich bab. Glupie baby charakteryzuja sie tym, ze czasami maja
    sie za wyrocznie. Jak masz w kraju 17% bezrobocie to praktycznie kazdy zawod
    jest nim zagrozony. Ale z tego co wiem, to i tak wciaz relatywnie latwiej
    znalezc prace informatykowi. A informatyk w odroznieniu od innych zawodow
    moze znalezc prace w dowolnym innym kraju.

    AnD

  • 16. Data: 2002-05-29 16:31:14
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    > naczytala sie wyborczej i cytuje
    A właśnie zastanawiałem się skąd przyszedł jej do głowy taki tekst...

  • 17. Data: 2002-05-29 16:42:26
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Nie sposób tak podejść do sprawy bo zanim ktoś po 5 latach skończy studia,
    > to się okaże że dana dziedzina informatyki wymiera.
    > Tak było z grafikami, webmasterami, itd.

    Hahahaha,
    To nastepnie wymrze kolej, przemysl samochodowy, ludzie przestana latac
    samolotami, wrocimy do jaskin, nie?

    Sluchaj, gdzies sie naczytal takich bzdur? Proces, ktory dzieje sie w tej
    chwili jest bardzo prosty. Boom, ktory powstal wokol informatyki spowodowal,
    ze trafilo na rynek mnostwo ludzi, czasem o b. niskich kwalifikacjach.
    Trafiali tu po wszystkich rodzajach uczelni, byleby mialy cos wspolnego z
    naukami scislymi. W tej chwili trwa proces odwrotny. Dyletanci wylatuja,
    poniewaz boom sie skonczyl. Informatyka z wielkiej nowej zyly zlota staje
    sie normalnym zawodem, usluga, w tkorej trzeba byc profesjonalista. I jest
    wiele zastosowan, gdzie informatyka zarabia ogromnie duzo pieniedzy. I te
    uslugi informatyczne, ktore przynosza zyski beda sie rozwijac, proste. A
    jaki masz zysk z Webmastera i grafika w chwili upadku dotcomow? Zaden! Poza
    tym, webmaster to nie informatyk. Informatyk HTMLa uczy sie w 2 dni.

    Andree

  • 18. Data: 2002-05-29 17:26:47
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    >Poza
    > tym, webmaster to nie informatyk. Informatyk HTMLa uczy sie w 2 dni.

    No niestety informatykami oni siesami nazywają a i ogłoszenia w prasie temu
    sprzyjają, że grafik czy webmaster nazywa sie informatykiem !
    To przytoczę Ci takie ogłoszenie które niedawno widziałem:
    - zatrudnimy informatyka ze znajomoscią księgowości, programów finansowo
    księgowych, zagadnień logistyki materiałowej, itd itd.

    I co nie uważasz że to chore ? W wielu ogłoszeniach pod nazwą informatyk
    kryje się zupełnie inny zawód oraz obowiazki tego pracownika odbiegają
    znacznie od tego co powinien robić !
    To co kształtuje pojęcie "informatyka " w firmie to właśnie po cześci tak
    durne ogłoszenia i stawiane im wymogi !

    Ciekawe co Ty rozumiesz pod pojęciem "rasowy informatyk", ja Ci tylko
    przedstawiłem punkt widzenia z moich obserwacji zamieszczonych w
    poszukiwaniu tychże ludzi...

    Wrangler

  • 19. Data: 2002-05-29 17:43:45
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > - zatrudnimy informatyka ze znajomoscią księgowości, programów finansowo
    > księgowych, zagadnień logistyki materiałowej, itd itd.

    Nie uwazam, wrecz przeciwnie uwazam ze logistyk bedzie bardzo dobrym
    informatykiem,
    poniewaz wszystkie potrzebne algorytmy wyuczyl sie juz dawno, a nauka jezyka
    programowania wyzszego rzedu to nic trudnego, najtrudniej jest opanowac
    techniki,
    a raczej jak tworzyc cos co ma swiadczyc dane uslugi, ktore trzeba rozumiec
    chociaz troche.

    Pomijajac jednak ten drobiazk, to niestety trzeba przyznac ze niefortunne
    slowo informatyk,
    ktore istnieje w naszym jezyku obejmuje ludzi ktorzy maja cokolwiek
    wspolnego z komputerami
    wide grafik ktory dla mnie jest tylko artysta, uzbrojonym zamiast w pedzel
    lub dluto w
    komputer, no chyba ze jest to czlowiek ktory tworzy oprogramowanie
    graficzne, ale czy
    wtedy to bedzie grafik informatyk czy tez programista lub ktos inny?? tego
    nie wiem

  • 20. Data: 2002-05-29 17:47:37
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Wed, 29 May 2002 18:30:02 +0200, "Andree"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >znalezc prace informatykowi. A informatyk w odroznieniu od innych zawodow
    >moze znalezc prace w dowolnym innym kraju.
    Baba moze glupia ale... tu nie chodzi o to ze mamy duzo czy malo
    informatykow ale to ze ich przybywa w zastraszajacym tempie. Wg
    definicji sprzed 5ciu lat to dzisiejszy automatyk programujacy
    drabinkami ADAM'y (takie sterowniki) jest informatykiem, zreszta
    programista-fizyk czy chemik to od lat nie taki wyjatek. Ogolnie te
    skomplikowane systemy sprzed 5ciu lat robia sie coraz prostsze i do
    ich nie potrzeba juz hardcoreowych koderow zmieniajacych linijke w
    kodzie i uzyskujacych 50% wiecej wydajnosci serwera. Chodzi o to ze za
    5 lat "Jestem informatykiem" w dzisiejszym slowa znaczeniu bedzie
    mogla powiedziec spora grupa jutrzejszych lamerow.

    Na poparcie mej tezy niech bedzie to ze swego czasu cos tam sobie
    skrobalem w html'u cgi i takich tam zamierzchlych technologiach i moje
    ciezko wypracowane efekty to smieszne zabawki przy dzisiejszych
    gotowych skryptach z pudelka do uzycia dla byle fana frontpage'a.
    Mysle ze jest wiecej takich "weteranow"

    Pzdr
    Limfo