PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS przy wlasnej dzialalnosci › Re: ZUS przy wlasnej dzialalnosci
  • Data: 2004-03-01 09:54:10
    Temat: Re: ZUS przy wlasnej dzialalnosci
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stało się to Mon, 1 Mar 2004 09:12:51 +0100, gdy "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    >Akceptacja absurdu :)
    >Dopiero czytajac Twoj tekst dotarlo do mnie, ze wszyscy zgadzaja sie jak
    >bezwolne cieleta na podwojne placenie za leczenie.

    Konstrukcja składki zdrowotnej czyni z niej podatek, bo przecież (bez
    0,5%) odlicza się ją od podatku. Wychodzi śmieszna sprawa. Podatki w
    Polsce to 20%, ale tak naprawdę 12,5%, bo 7,5% czy coś koło tego
    pochłania hydra służby zdrowia.

    Prywatyzacja służby zdrowia pozwoliłoby obniżyć podatki do np. 13%, jak
    w Rosji, a jednocześnie ani trochę nie obniżyłoby wpływów podatkowych
    państwa. Jednocześnie w kieszeniach podatników zostaje min. 1000zł
    rocznie, które ci mogą wydać na ubezpieczenie prywatne.

    > Wlasciwe dlaczego tak ma
    >byc? Logicznie rzecz biorac, wlasnie opodatkowanie kolejna skladka
    >emerytalna poszczegolnych dochodow mialoby wiekszy sens przy oplatach za
    >kilka zrodel pracy.

    Logicznie miałoby sens pozwolenie ludziom aby sami decydowali co chcą
    zrobić ze swoimi pieniędzmi. Obowiązkowa minimalna składka na ZUS, która
    zapewni minimalną, ale jakąś emeryturę, a dalej jeśli ktoś chce, niech
    oszczędza sobie w II i III filarze.

    Robert